• Varja

2 juli 2005

Hej där ute!
    Jag satt här och läste en tråd från i januari och insåg att vi är många som ska gifta oss den 2 juli 2005. Jag hittade ingen egen tråd för oss så jag gör en ny istället. Jag är inte ens förlovad än men har redan börjat planera bröllopet. Vi förlovar oss i slutet av juli på en fest där bådas våra familjer kommer att vara och sedan ordnar vi en extrafin picknick för våra vänner efteråt. Därefter kan jag ÄNTLIGEN börja prata med folk om våra planer! Det är så svåååårt att hålla sig!

Hur långt har ni kommit i era planer?

• Svar på tråden 2 juli 2005
  • Varja

Vi har nyss offentliggjort vår förlovning och talat om datumet för bröllopet så nu äntligen är det fritt fram att planera på riktigt! Så långt har vi disktuterat tema, tankar om lokal, gästlista etc men inget fast och fixt än.

• Varja

Oh! Glömde ju skriva att vi ska gifta oss i Umeå... eller åtminstone Umeå med omnejd. Vi har inte bokat lokal än. Gästlistan är nu uppe i prick 50 pers! Exakt lagom för mig.

Finns det någon mer i Umeå den 2/7-05?

• Varja

*lyfter*

Hur går det för er brudar?

Vi ska ut och kika på ytterligare en i raden av festlokaler imorgonkväll! Håll tummarna för att allt stämmer! Vi hade ju i stort sett bestämt oss men när vi väl ringde var det alldeles nyss bokat av någon annan! Nåja. Som tur är finns det många vackra platser här runtom Umeå.

• Marre05

Hej hej! Vi ska också gifta oss den 2 Juli 2005. Har bara bokat kyrkan hittills men ska snart ringa runt om festlokal. Har en liten skrivbok som jag har delat upp i olika kapitel som jag skriver ner saker i om t ex gästlistan, mat, kläder, dekorationer mm mm. Det har blivit en hel del skriverier i den. Har i alla fall kommit på att göra inbjudningskorten själv.

• Marre05

Jo just det, vi ska gifta oss i Hammarö Kyrka..

• Varja

Oh! Jag har också gjort oss en idébok! Den är grön med hårda pärmar och jag har dekorerat den lite sött (ganska ordentligt pluttinuttigt) med ett egenhändigt komponerat monogram av våra initialer i silver på framsidan. Där klistrar jag in alla menyförslag och lokaler vi tittar på och skriver ner alla utsmyckningsidéer och så. Känns som att den kan bli otroligt kul att plocka fram om några år igen!

• 2juli

Hej på er alla,

här e också en 2 juli! Vi förlovade oss i somras, och bestämde oss direkt för 2 juli...då har man ännu inte hunnit bli trött på sommaren, utan allt känns nytt och fräscht! Vi har kyrkan och festlokalen reserverade, men allt annat tänkte vu skjuta upp till början av nästa år! Är lite rädd för att börja planera för tidigt, ifall man sedan blir trött av för mycket planerande?! Men det är svårt att låta bli ...

• brud-05

Hej på er!
    Det var ett tag sen.. Hur går det med planeringen? Nu har vi bokat kyrka, och på lördag ska vi "hem" och titta på några festlokaler. Har även börjat kika på klänning lite..

• Snigel

Hej!
    Vi ska gifta oss den 2/7-05! Klänning, kyrka, präst, festlokal och klockslag är klart! Resten får vila lite till det närmar sig! Det är så kul att planera!!

/Snigel

• brud-05

Snigel:
    det var ingen långsam snigel! vad ni har kommit långt.. Nu känner jag paniken komma krypande..

• Salome

Jag! I Lungsunds Kyrka i storfors! Är det någon som vet något om häst och vagn och fotografer i de krokarna?

• Snigel

brud-05:
    Man kan väl säga att vi planerar i etapper. Nu har vi planerat intensivt ett tag, så nu kommer det nog att "ligga nere" en period. Men visst känns det skönt att ha de stora bitarna klara!

/Snigel

• -Mia-

En till den 2/7 2005. Vi har precis bestämt datum så vi har inte bokat eller fixat något alls än. Men det är så kul att kunna börja planera! :)

• brud-05

Måste bara få berätta att nu har jag hittat min klänning! var på swahns i Kungsbacka, och blev helt förälskad i en Nixa 390. Den var dessutom på rea, så den fick det bli. Känns jättebra!

• brud-05

Måste bara få berätta att nu har jag hittat min klänning! var på swahns i Kungsbacka, och blev helt förälskad i en Nixa 390. Den var dessutom på rea, så den fick det bli. Känns jättebra!

Svar på tråden 2 juli 2005