• Varja

2 juli 2005

Hej där ute!
    Jag satt här och läste en tråd från i januari och insåg att vi är många som ska gifta oss den 2 juli 2005. Jag hittade ingen egen tråd för oss så jag gör en ny istället. Jag är inte ens förlovad än men har redan börjat planera bröllopet. Vi förlovar oss i slutet av juli på en fest där bådas våra familjer kommer att vara och sedan ordnar vi en extrafin picknick för våra vänner efteråt. Därefter kan jag ÄNTLIGEN börja prata med folk om våra planer! Det är så svåååårt att hålla sig!

Hur långt har ni kommit i era planer?

• Svar på tråden 2 juli 2005
  • Prinsessa

Hej Varja
    Vi gifter oss 25/7-05 & vi har bokat kyrka, festlokal, samt catering, bäst att vara ute i god tid så man får det man vill ha..:) , jag har köpt min klänning , det gjorde jag i april...men jag känner mig ändå stressad...

• Prinsessa

Igen.....
    Jag menar juni inte juli, snacka om förvirrad!!

• Varja

Oj! Ja då är du ute i god tid minsann! Låter bra! Vi har inte kunnat boka något alls än eftersom vi inte ens bestämt vilken stad vi ska vara i än! Jag är från Värmland, min karl är från Skåne och vi bor nu i Umeå... Det lutar åt att bröllopet kommer vara här uppe men vi ska åtminstone dryfta det med bådas våra föräldrar innan vi bestämmer något.

• Tilde-76

Hej hej!

Här är en till som bestämt 2 juli 2005.

Vi har bokat festlokal, ska kika på kyrka nu i sommar och har börjat kolla fotograf, tårta, inbjudningskort mm... fanatisk skulle man kunna beskriva mig

• Varja

Hmmm... Eftersom det redan finns en likadan tråd... kan man låsa denna på något sätt?

• Skygirl

Eftersom vår gamla tråd blivit stängd får vi väl fortsätta på denna. Om det nu är någon som har något att säga...? Det har ju varit tyst rätt länge får man ju lov att säga. Men det är ju inte direkt någon stress med tanke på hur tidigt vi kommit igång.

• Tilde-76

Hej!

Tycker oxå att det är lite tyst på oss 2005-07-02 brudar

För oss har det hänt en del i sommar. Vi har tittat på kyrkor och valt en som vi ska ringa och boka till veckan. Måste bara bestämma vilken tid som passar bäst.

Håller på med att testa olika typer av inbjudningskort oxå. Har gjort några förslag hemma och det är jättekul pyssel.

Nu är det ju bara 11 månader kvar så man är väl inte helt tokig som är i full gång med planerande eller :)

Hur går det för er andra?

Jag bor i Stockholm men ska gifta mig i min gamla hemstad i Ångermanland. Ni då?

• Monchhichi

Ska gifta oss i mannens hemby i Västra Götaland. Vi har bokat kyrka och fest- lokal. Det är en ganska liten by så de tyckte att vi var konstiga som bokade kyrkan så långt innan. Men man vet ju aldrig om det finns någon där ute som planerar samma sak, så vi tyckte att det var lika bra att boka nu när vi ändå bestämt oss.

Jag har mest börjat kolla på lite ekonomiska detaljer som var det är billigast att beställa servetter m.m., köpa material till inbjudningskort, ska man köpa-hyra-eller sy klänning?

Jag läser mycket på bröllopstorget och försöker få lite tips och ideér som jag antecknar. Jag tycker att det känns skönt att ha så lång tid kvar, det blir väldigt avslappnad planering.

Vi ska ha ett bröllop för ca 90 personer.
    Hur många gäster ska ni ha?

• Lena2005

Jag gifter mig oxå 2005-07-02. Vi har bokat kyrka, festlokal, näst in till bokat catering och förra veckan köpte jag alla mina inbjudningskort som jag suttit och fixat med nu under semestern. Dom blev jättefina

Vi kommer att bjuda ca 90 personer (gräns för den lokalen vi skall vara i) så det är nästa stora problem, att sålla bort vissa eftersom vi idag har en lista på 100 personer. TRÅKIGT !

Lycka till alla i er planering så ses vi här på BT!

• brud-05

Här är en till 2 juli -05! Vi har inte kommit så långt, men nu har vi börjat titta på festlokaler och så.. Kyrkan är bestämd.

Vi gifter oss i Karlsborg.

Svar på tråden 2 juli 2005