• Frk Cattis

Finns det någon "god" pulverdiet?

Jag provade en gång med Nutrilett Choklad, men konstaterade att jag hellre fortsätter att vara fet än att trycka i mig något som smakar som det "redan blivit ätet en gång". Jag har sett att det finns lite nya soppor och bars och undrar nu om Ni kan rekommendera någon som inte är direkt oaptitlig?

• Svar på tråden Finns det någon "god" pulverdiet?
  • DramaQueen

Nturdiets färdiga drycker i tetra är supergoda tycker jag. Speciellt choklad och jorgubb. De är dock ganska dyra (70-80kr/dag) och innehåller mer kalorier än de i pulver. Jag brukar ta dem som mellanmål

• Jennie med ie

Jag har smakat en del för nyfikenhets skull och av de jag smakat har endast Modifast choklad varit god.

Naturdiets färsiga tetror är tydligen väldigt "inne" nu ;) och många tycker de är goda. Pulvret av samma märke som man blandar själv verkar dock inte lika poppis smakmässigt. Själv har jag inte provat.

Det går utmärkt att göra goda shakes själv. Bär + mjölk + proteinpulver + linfrön eller vetekli för fibrer. Äter man vanlig mat de flesta måltider bör man få i sig vad man behöver i vitamin- och mineralväg, annars finns det miltivitamintabletter. hemmagjorda shakes är godare, billigare och minst lika nyttiga.

• Liea

Jag har gått ner mycket på att äta soppor av alla de slag! Tomatsoppa är godast och minst kalorier i! Rekomenderar jag före nutrilett, garanterat!

• Jennie med ie

Minst protein och fett också, näringsämnen som vi behöver. Minst kcal = inte bäst.

• Devoted

Jag har börjat gå ned nu (i cm, väger mig ej) efter att jag för några månader sedan började styrketräna några gånger i veckan. Dessutom kör jag 45 min på motionscykeln varje dag när jag ändå sitter framför TV. Då kan man unna sig att äta vad man vill, i rimliga mängder. Dessutom blir det roligare att äta nyttigt och varierat när man tränar.
    Vill du ändå köra på lågintensivsoppor odyl istället för att få ordning på din förbränning så tillsätt grönsaker, tofu mm för matighetens och proteinets skull.

• Pofi

Fitmeal är väldigt god tycker jag och den finns i olika smaker, tror att det är choklad, mocca, jordgubb och persika

Pofi

• Carmencita

Jag gillar Naturdiet färdiga chokladshake JÄTTEmycket, men allra bäst tycker jag om Naturdiets chokladbar. Den är det lite tuggmotstånd i också, vilket gör att jag itne blir lika sugen på att äta andra saker. Det känns som om den mättar mer...

• den riktiga gullefjun

jag kan verkligen rekommendera nutriletts bars, särskilt jordnöt och skogsbär. smakar som vanligt godis och gör att man känner sig hyfsat mätt. jag har kört bars och nutrilettpulver med jordgubbssmak (ingen höjdare) kombinerat med frukt och grönsaker i fyra dagar nu och det går jättebra. jag är inte hungrig särskilt ofta och har gått ner typ två kilo. då har jag även ätit nutriletts fibertabletter. jag har verkligen köpt hela paketet och hittills är jag nöjd. men dyrt är det förstås...

• Konsulent CK

cambridgekuren, funkar & smakar väldigt gott

• Mrs Gray

Herbalife funkar riktigt bra!!!

jag har bytt ut 2 mål om dagen mot pulver "shake" och märker skillnad redan efter 2 veckor.... -cm runtom kroppen menar jag då, vikten vet jag inte för jag har ingen våg.

• sussi_lull

Nej, tyvärr! Alla pulverdieter är äckliga...

Sen kan man ju tvinga ner dem ändå om man vill!

• Gable

Cambridge är godast men se till att ha en stavmixer eller nåt liknande när du ska blanda till en shake. Det är INTE gott när det blir klumpar. Annars är Nutrilett skogsbär och jordgubb helt ok.

• anniK

Vanlig mat är bäst!
    Kroppen är skapt för att tugga i sig naturliga näringsämne och fungerar bäst på de oxå enligt min vetskap.
    Oftast när man börjar experimentera förlorar man bara en massa vatten och muskler. Det är ju fettet vi vill åt eller hur?!
    Man vill även ha ett långvarigt resultat och vem vill suga i sig pulverdrinkar hela livet?

Du kan äta allt men inte alltid.
    Ät mycket av protein och frukt o grönt så mår både du och din kropp toppen!
    Kramar

• Florina

Är dom där Naturdiet pulverdrinkarna goda? Och effektiva? Jag vill nämligen gå ner lite (5 kg kanske) och behöver egentligen inte banta men kunde ju vara kul o testa..

• LinaP

Jag behöver också gå ner ca 5 kg och har börjat med Naturdiet med jordgubbssmak.. själva smaken går an men konsistensen är lite sliskig. Någon som erfarenhet av naturdiet? hur snabbat ser man resultat? Lycka till!!

• Citronella

Jag har ingen länk men har för mig att jag läst att en viktminskning som inleds med en kortvarig pulverdiet faktiskt blir bättre än en viktminskning som görs utan.
    AnniK, jag tror alla vet att man bara äter pulverdieter en begränsad tid; med Nutrilett är det väl 2 veckor max.
    Jag tycker Nutrilett är helt ok, särskilt om man blandar i färska bär tex jordgubbar.

Svar på tråden Finns det någon "god" pulverdiet?