• langkawi

Norra el Södra GOA

Hej! Jag är fundersam på om Goa är ok att åka till på tu man hand, eller om det är alldeles för skabbigt & flummigt som min andra hälft är inne på.Är det stor skillnad på Södra & Norra Goa? MVH/helena

• Svar på tråden Norra el Södra GOA
  • Trinity22

Hej langkawi,
    vi har varit i norra Goa... det är ett jättetrevligt ställe där människorna är mycket vänliga.. långa vackra sandstränder, mysiga restauranger och myllrande marknader... det är bara att välja En vän till mig har varit i södra Goa och det är tydligen ännu längre sandstränder där... och lite finare hotell, men kanske då även mer turister...
    Vill ni bo lite finare finns det även sådana... vi bodde på trestjärnigt och det var hur bra som helst.. hör med den arrangör ni väljer... Lycka till!

• thereseo

Hej!

Jag har varit i Goa tre gånger och rekomenderar att om du ska åka på bröllopsresa att åka till Södra Goa. Där är det mycket färre turister vilket bidrar till att det i huvudtaget är mindre som händer där. Alltså väldigt lungt. Och det kanske är det man är ute efter på bröllopsresa.

På grund av färre turister kommer man även närmre lokalbefolkningen.

Jag kan varmt rekomendera Patnam (tror jag att det hette), en strand med massa kokoskojor precis vid stranden. Hur mysigt som helst. Skulle kunna stanna hela livet där.

Hälsa Goa från mig....

Svar på tråden Norra el Södra GOA