• cacca

18 september 2004

Hallå alla som säger JA den 18 sep.

Det ser lite torrt ut denna dag. Är det bara jag som ska gifta mig då?
    Jag vet att nu så borde det vara lite lugnare på bröllopsfronten, nu när inbjudningarna är ute...
    Hur går era planeringar? Har ni allt färdigt och klart?
    Vad har ni för teman? Jag vill ha reda på allt! Våran planering får ni reda på om ni svarar. Jag menar det är ju ingen idé att sitta här och skriva ifall ingen kommer att svara. Ha det bäst!

• Svar på tråden 18 september 2004
  • nygiftseptember04

hej! vi ska också gifta oss den 18 sept. jag syr min klänning själv och mina 3 näbbars också (våra barn).Det är mycket kvar. fest och vigselprogram det är inte klart. ska inhandla en korsett, skor mm.
    färgtemat ska vara hösten mörkgrön och orange.

• Mrs2b

Vi ska också gifta oss den 18 september!
    Klänning är fixad, frisör bokad, inbjudningarna ute, börjat fundera på mat, ring och blommor.

Vårt färgtema blir lite höstigt: cremevitt, vinrött och orange.

Men det känns som att det är massor kvar att fixa! Tur att det är ett tag kvar!

cacca: Skriv gärna din planering, jag vill gärna läsa!

• Ornage

Vi/jag vill också vara med. Är just nu inne i en fas där jag planlöst surfar runt utan att bestämma någonting. Och känner hur bråttom det är med allt (har inte bokat bröllopsresa, ringar, hans kostym m.m.m.m.. Är det bråttom? Kyrkan och värdshus är iaf bokad och inbjudningskorten snaaart(har aktivt jobbat med dem i 2 v. nu!) på väg ut.
    Vad tror ni om vädret? Vad ska ni för värmande över klänningen ifall ni befarar att det blir kallt? Vi ska gifta oss utomhus i en kyrkoruin inåtlandet i Skåne. Färgtema e höst-orange-guld med lite medeltidsstuk.

• cacca

Hej! va kul att det finns fler som ska gifta sig den 18 sep.
    Vi fick iväg inbjudningarna för 2 veckor sedan. Det kändes skönt.
    Vi har bokat ett ställe som sköter allt med servering, mat, städning m m.
    Vi har bokat en Dj och en fin bil som vi ska åka i.
    Jag har beställt blommor och vi har även bokat en fotograf.
    Ringen har vi redan hemma.
    Vi började i god tid, som tur är. Det är mycket mer att göra än vad man tror.
    Det jag ska göra härnäst är att prata med min frisör och sminkösen, vi kanske ska göra en provrunda.
    Temat för bröllopet går i röda rosor, pärlor,hjärtan och silver.

Ornage, Jag tror att det blir fint och varmt väder på våran stora dag. / Cacca

• Gurkfia

Hej! Nu har jag också hittat tråden Min älskling fride på midsommarafton så vi(jag) har inte hunnit så långt i planeringen. Men att det blir ett litet bröllop har vi kommit överens om iaf. Bara barnen Hans föräldrar(jag har inga) och syskon. Men det kräver sin tid och planering iaf! Just nu har jag bara ringen i huvudet

• Mozart

Hej!
    Äntligen hittar jag en tråd om Vårat datum! Håller med om att det inte verkar vara ett så "populärt" datum, men jag tycker det är det bästa som finns!
    Vi har kyrka, festlokal, catering, blommor, kläder, ring klara. Gästerna håller som bäst på att svara på inbjudningen och vi har så smått börjat snickra på festprogrammet. Kul att sitta och välja dikter och sånt! Det som är minst klart är själva vigseln för vår präst har semester till augusti. Det är lite stressande men vi får lita på att det ordnar sig när hon är tillbaka.

Kram på er!

• hellenellen

Hej! Säger oxå JA den 18 september. Är lite nervös för vi har hållt bröllopet hemligt och ska bara ha vår närmaste familj med. Men annars blir det ett mysigt bröllop i ett litet kapell på en hembygds gård. Vänner och bekanta bjuder vi senare på fest. Men nu är det inte långt kvar!! Har inte hittat någon tiara och skor men annars går det bra. Kram på er i sommar värmen

• cacca

Nu närmar det sig...
    Jag känner att nu så är det något på gång.
    I måndags så övade vi med prästen, bestämde hur vigseln skulle gå till. I tisdags så hämtade jag min brudklänning. Åh så fin! Samma dag var det den sista dagen att anmäla sin närvaro. Så nu kan vi göra färdigt bordplaceringarna. Vi har allt färdigt med fotografen. Nästa vecka så ska vi proväta menyn. Tiden är knapp...
    Hur går det för er? Kram på er /cacca

• kayla

hej llihopa ,visste inte att denna tråden fanns.
    Vi är klara, vi har haft en bröllopsfixaree skönt!! har bara behövt leta kläder och det sim fattas är spriten.
    Nån här som råkat ut för strul?
    Vi är sena med inbjudningskorten. Eftersom vi bytte kyrka rättt hastigt. Den kyrkan (katolsk)var alldelse för liten det rymde bara 120 pers. Vad har ni för färgtema?

• kayla

Det står still i mitt huvud. Men hur brukar vädret vara i slutet på september?
    blåsigt va? Bara det inte regnar. Varför valde ni just den månaden? Tycker det är så fint med löven och färgerna!!

• Ornage

Ville bara höra hur det går för er...?
    Själv har jag hunnit med att byta restaurang. Så helt plötsligt blev det catering istället och att resa till Tyskland och fundera på bordsdekorationer. Och så bjuder jag in fler och fler hela tiden. Får så dåligt samvete för alla som jag pratar bröllop med utan att bjuda...snart får vi inte ens plats i 2 rum(lokalen är iof liten)! Så har inte hunnit fundera på hur vi ska göra med efternamn och vad det ska stå i ringarna än. Hoppas ni har bättre koll ;)

• Mozart

Vi tycker att vi har hyfsad koll. Det vi haft minst koll på är nog själva vigseln, det viktigaste enligt oss, men nu ska vi ha vigselsamtalet nästa vecka så nu ordnar nog det sig med. Det känns nästan som att vi är "för lite" stressade. Som att vi glömt nåt stort... Nån idé om vad det kan vara (jodå, vi har hindersprövningen klar)?

• cacca

Ja, det närmar sig. Jag har blivit hippad. Det var roligt. Är det någon mer som har blivit hippad? Maten är bestämd. Nu ska jag bara köpa underkläder och gå till en sömmerska. Frisyren ska bli till oxå. Nu börjar nerverna komma fram. Ha det bäst. /cacca

• Ornage

Kul att du blivit hippad Cacca. Läste om det i andra tråden. Vilken heldag, och vilket planerande de måst ha gjort! Själv e jag orolig att det bli några dagar innan vigseln då många kompisar åker långt ifrån, och nog inte har möjlighet att åka fram och tillbaka. Fast jag e glad bara det blir något...och gärna något inte alltför pinsamt...

Svar på tråden 18 september 2004