Bästa stället för brudskor i Stockholm?
Nån som vet vilken affär som har det största urvalet brudskor i Stockholm? Jag letar efter skor med rätt låg men inte klumpig klack, och inte jättespetsiga...
Nån som vet vilken affär som har det största urvalet brudskor i Stockholm? Jag letar efter skor med rätt låg men inte klumpig klack, och inte jättespetsiga...
Jag köpte mina på I Nöd och Lust på Tomtebogatan. De är ganska låg och halvbred klack och inte för spetsiga fram och de var mycket nätta. Jag brukar ha svårt att hitta nätta skor för jag har så breda fötter men dessa passar mig super-bra.
Lycka till!
Emma
Det låter ju perfa, där måste jag kolla! Tack!
Vad har ni fått betala för era skor?
E-bay vilka är det?
Min m2b är bara 7cm längre en mig och med håruppstäningen innebär det nästan ingen klack alls. Har sagt till honom att köpa skor med klack så jag också kan ha det.
Jag betalade 995 kronor för mina. Det som jag tycker är extra bra med dem är att de är vadderade på sulan och i tån så att man inte får lika ont i fötterna.
Emma
Låter ju väldigt smart med vadderad sula faktiskt. Minns du vilket märke det var - Shades, Katz, Parisette eller Rainbow är de jag kommer på nu... Ska nog till Bröllopskällan och kolla på hemvägen, det är den butik som ligger närmast mitt jobb vad jag vet. Tror de har Shades och Katz i alla fall.
Jag hade jätteproblem när jag skulle hitta skor och så trillade jag in på SkoBell på Götgatan och hittade 6 par som jag tyckte om!
Så mycket bättre än brudbutikerna!
majsan80.
Vad ligger de på i pris? Sist jag hade vägarna förbi hade hon stängt och om jag minns rätt så är det inte direkt skopunktenpriser? :)
Nu till slut hittade jag mina skor, på Söders klädestjänst. Det är ett par Katz Elina, i ivoryfärgat siden för 1198 kr. Inte jättesmäcker klack kanske men lite mittemellan, dom kommer i alla fall inte att sjunka ner i grusgången eller gräsmattan Så här ser dom ut:
www.katzbridal.com/images/wedding/shoes/elina_large.gif
Det var riktigt snygga, så du skall vara helnöjd!
/Jenny
Tack tack! Jo jag blev riktigt nöjd, skönt att hitta ett par äntligen efter att ha sprungit runt på så många ställen... Och trevligt att kunna bocka av en sak till på måste-göra-listan :)
Jag köpte mina på Jerns. Klassiska sidenskor med rundad tå och lite så där halvhög klack. De hade inte så många sorters brudskor men även nån sandal och nån mer spetsig variant. Mina skor kostade 800 kr (med 10% rabatt) vilket i jämförelse med de flesta brudbutiker är ett riktigt bra pris. Det kan med andra ord vara värt att kolla in vanliga skoaffärer också. Nu är ju vita skor så himla poppis också så det finns ju egentligen massor av vanliga skor som kan funka som brudskor.
.L
Ja det är absolut värt att kolla vanliga skoaffärer också - jag har varit på bland annat Jerns, Din Sko, Nilson, Jarmeus, Rizzo, MarZio, NK och Svans Skodon och på flera ställen har det funnits några skor som varit nästan rätt. Och så har jag varit på Bröllopskällan, Bröllopsbutiken, Lillys och Côsmos. Gäller att ha tålamod! Härnäst ska jag ge mig ut i underklädesdjungeln
Pepper, jag gillar verkligen dina skor!!!
ska lägga Söders klädestjänst på minnet, måste köpa tyg först sedan skor...
Va kul! Jag också :) Pust, snart är klänningen klar - knappt tre veckor kvar nu...