• *sommarsol*

Bästa födelsedagen till min kille...vad gör jag? Några tips please!!

Hej!

Nu är det så att killen (min sambo) som jag tycker om mest i hela världen snart fyller år. Förra året var vi ifrån varandra så mycket så det blev knappt något firande av vare sig min eller hans födelsedag. Jag vill överraska han me nåt detta året men har ingen fantasi alls.

Har ni några tips på vad man kan göra den dagen? Har ni några tips på vad killar (typ i 25 års åldern) vill ha i födelsedagspresent?
    Det enda förslag jag får av honom är den där evigt återkommande porschen ;)

Ni kanske har lyckats bra med någon överraskningsdag själva så kom igen o dela med ER!!
    Kramar!

• Svar på tråden Bästa födelsedagen till min kille...vad gör jag? Några tips please!!
  • EmmaPemma

Om ni är lediga så kan du ju ha en hel överraskningsdag som börjar med t ex champagnefrukost och mys i sängen. Sedan kan man åka iväg på ngn rolig aktivitet som båda gillar (kan ju vara bowling, go-kart, bad på badhus, massage eller ngt annat som du/han tycker är roligt eller skönt).
    Eftermiddagen kan man ju börja med att ta en fika på ett mysigt café, eller om du gillar att baka kanske du kan göra en egen tårta till honom. Alternativt kan man gå på eftermiddagsbio vid 16-tiden, så man sedan är klar lagom till middag.
    Middag kan man ju äta ute på restaurang, eller om ni lagar den tillsammans - ngt riktigt gott!
    Kvällen/natten behöver jag antagligen inte tipsa om .

Om man inte har råd att lägga så mkt pengar på evenemang, så kan man ju ta picnic ute i det fria om det är sommar och någorlunda fint väder. Kanske kan åka till ngt lantligt ställe där man får vara lite för sig själv. Man kan ju även åka till "grannstaden/orten" och bara promenera.
    Om man tycker om att ha mkt folk omkring sig så kan man ju planera världens överraskningssfest!

Lycka till med födelsedagsfirandet!!

• Ananas

Jag gav bort en födelsedagspresent iår med tema Fab Five! Det blev jätteuppskattat

Kläder: cykelhandskar (används varje dag!)
    Inredning: Ny matta till badrummet (värmer tårna i badrummet varje dag!)
    Mat/Vin: Sån där "trianglig" espressobryggare
    Kultur: Biljetter till en konsert
    Skönhet: En ansiktspeeling som han har nu har tagit slut på efter att ha använt varje dag enligt instruktion.

Ganska enkla saker som inte behöver kosta en förmögenhet. :)

• *sommarsol*

Tack så jättemycket EmmaPemma! Det var jättebra tips tycker jag :)

Men Ni andra som läsar får ändå komma med fler tips, det kan inte bli för få.

Jag får redovisa här sen vad jag planerar att göra :)

• *sommarsol*

Jättebra tips Ananas...
    roligt med ett sådant tema. Jag skulle nog aldrig kunna komma på tema. Hela min höst och vår har varit enormt stressig så det känns som om min kreativa sida (och därmed fantasin) har flugit bort med den. Tråkigt men hoppas den kommer tillbaka nu när jag blir så inspirerad här.

Det är säkert andra som har nytta av alla tips oxå. Det är nog inte helt fel att överraska sin kille någon helt vanlig dag också. Det hade jag iallafall velat ;)

• *sommarsol*

menade att jag minsann skulle vilja bli överraskad även på vilka dagar som helst. Då skulle man ju verkligen bli ännu mer överraskad till och med :)

• EmmaPemma

*sommarsol*:
    hoppas att du får tid att stressa av nu i sommar. Förstår precis hur du menar att all kreativitet försvinner när man är stressad .

Jag fick en överraskningsdag av min sambo en gång helt utan anledning (dvs. inte någon födelsedag eller liknande). Jag uppskattade det verkligen!!

Du får berätta sedan vad du gör för ngt!!

• *sommarsol*

Nemen, är det ingen mer här på forumet som har lyckats överraska sin kille?
    Kom igen och ös på med ideer, alla är bra!

• agnelia

Konsertbiljetter, teaterbiljetter eller liknande. Och gör det som ett tema....

T.ex: Min sambo ska först få ett paket med en cdskiva, sen ett paket med ett sittunderlägg, sen ett paket med öronproppar, sen kanske en sthlmskarta och i det sista paketet - konsertbiljetter!!!

Först en CD med gruppen vars konsert vi ska se. Sittunderlägg eftersom vi har sittplatsbiljett. öronproppar så att vi aktar våra stackars öron för tinnitus. Sthlmskarta så vi hittar till konserten. Och sist men inte minst, själva biljetterna!!!

Får numrera paketen så att han öppnar dem i rätt ordning... Hi hi!

• agnelia

Gillade Fab5-temat!!
    *längtar efter nya avsnitt*

• *sommarsol*

Ha ha!
    Bra förslag angelina!! Jag är suuper tacksam för ALLA förslag.
    Det var ju jätte kreativt det där med de olika paketen. Lite sådär som jag hade tänkt mig. En heldag med att hitta på skojiga saker och att man kan ha någon ledtråd hela tiden som han kan få inför grand finale :)

• *sommarsol*

agnelia menade jag såklart ;)

• Catty

Nar min man fyllde 30 forra aret sa borjade vi dagen med att kl 12 kvallen innan dricka champagne i bubbelbad pa (lyx)hotellet dar vi bodde. I badet gav jag honom ett kort med budskapet att han skulle fa gora ett tandemfallskarmshopp nasta dag om vadret och hans mod tillat. Nasta morgon blev det urmysig hotelfrukost (basta i stan!) och sen i vag och hoppa! Pa kvallen hade vi stor fest hos en kompis for oss bada (fyllde 30 med 29 dagars mellanrum).
    Han pratar fortfarande om detta och hur glad han blev- men aven om hur skrackslagen han blev forst! Skulle ha sett hans min nar han insag vad han skulle gora!

• *sommarsol*

hi hi...ja jag såg faktiskt hans min framför mig nu Catty :) Det där var också en bra idé att bo på hotell. Jag har funderat på det där att kanske åka till en större stad och bo på hotell eller nåt.... hm...

Svar på tråden Bästa födelsedagen till min kille...vad gör jag? Några tips please!!