• en som är glad
    Äldre 17 Jun 12:43
    27532 visningar
    31 svar
    31
    27532

    slö pincett! vitry

    hej!
    för några månader sedan köpte jag en sådan där JÄTTEBRA v itry-pincett hos KICKS.... men nu har den liksom blivit lite "slö" och trubbig... vad ska jag göra?

  • Svar på tråden slö pincett! vitry
  • Maria A
    Äldre 18 Jun 11:37
    #0

    Fortsättning på Tholin:

    ... speciellt om de har livstidsgaranti.

    Jag skulle gå tillbaka och undra lite försynt om de bara ska hålla några månader. Ibland är det bra att spela lite dum

  • Divina
    Äldre 18 Jun 22:32
    #0

    Vem tror att en pincett varar för hela livet? Det är klart man får byta de jämt,hur dyr den har kostat.Har man redan använt en pincett flera månader så kan man inte gå tillbaka till affären efter man använt något i flera månader.Däremot är det en helt annan sak om man köpt en pincett och inte funkar efter några dagar.Då kan man gå och kräva en ny för då är det en Dålig vara.

  • en som är glad
    Äldre 18 Jun 22:55
    #0

    den fungerar ju, men fungerar ju inte BRA

  • lij
    Äldre 19 Jun 21:10
    #0

    Det är klart man kan klaga om man vill, de i butiken är vana vid att kunder klagar och kommer troligtvis inte att skratta. Om de är bra expediter kommer de försöka hjälpa dig.

    Däremot är jag inte säker på att en picett ska hålla hur länge som helst. Tweezerman lovar ju gratis slipning av sina pincetter livet ut, så det borde betyda att alla pincetter behöver slipas..? Jag går inte och klagar på att min svindyra kockkniv blivit slöare efter ett tags användning, jag slipar den!!

  • en som är glad
    Äldre 19 Jun 23:47
    #0

    hmmm.... slipa pincett?

  • lij
    Äldre 20 Jun 01:15
    #0

    Har ingen aning om hur de slipar, men det gör de i alla fall. Någon som vet hur man slipar sin pincett själv?

    Jag har också en Vitry förresten och tycker inte den funkar riktigt lika bra ssm den gjorde när den var ny i vintras.

  • nallem­aja
    Äldre 20 Jun 09:18
    #0

    köpte en i ullared för ett tag sedan som är super.... 6 kr kostade den
    hur bär man sig åt för att en pincett ska bli slö/trubbig????? Trodde en pincet oavsett märkle var en "evighetsmaskin". Enda andledningen att jag köper ny pincett är för att jag tappat bort den eller liknande...

  • en som är glad
    Äldre 20 Jun 11:13
    #0

    ja, bra fråga :)

  • annaar­a
    Äldre 20 Jun 23:39
    #0

    haha, slipa pincetter är jättelätt om de är gjorda i rätt material.. bara att ta en nagelfil! slipa i riktning mot den långa spetsiga sidan och håll filen plant så du inte trubbar till pincetten istället. lycka till!

  • maddis­en
    Äldre 30 Jun 00:29
    #0

    nallemaja

    Tänkte precias som dig när jag läste igenom alla inlägg! Trodde det bara jag som inte var insatt i "pincettvärlden" :) Köper oxå nya enbart för att jag alltid tappar bort dem. Har en billig och den funkar utmärkt, är vass och bra. Att den kunde bli trubbig hade jag inte en aning om! Kommer nog inte förvara den på något speciellt sätt i alla fall. Skulle den någon gång bli trubbig, köper jag väl en ny för tjugo spänn :)

  • Äldre 13 Nov 14:50
    #31

    Släng inte bort din pincett om den blivit gammal, slö och ojämn. Pröva först att fila till den. Nyp fast pincetten i en nagelfil som du sedan drar fram och tillbaka. På så sätt filar du till pincetten så att den blir slät och jämn för att kunna användas på bästa sätt igen.

    Jag har provat och det funkar

Svar på tråden slö pincett! vitry