• Electric Lady

    Hjälp mig hitta å goda VODKA-bål! Läsk- och juiceblandningar!

    Vi ska ha bål på festen som ska baseras på VODKA. Inga vinbåler eller nån annan sprit alltså!

    Och då tänkte vi blanda den med läsk, saft, eller juice i typ 2 olika varianter.

    Så, hit me: vad är gott?

  • Svar på tråden Hjälp mig hitta å goda VODKA-bål! Läsk- och juiceblandningar!
  • Rainred

    min absoluta favorit bål är så här: en flaska vodka och 4 flaskor alkoholfri cider (75:0r typ herrljunga cider)
    med skivad kiwi och vindruvor... oslagbar dryck!!! och livsfarlig hrmmmmm lättdrucket med andra ord!

  • BLF

    Drack en supergod bål hos en kompis och bad om receptet. De hade blandat 2 dl juicekoncentrat (typ BOB), 1½ liter Sprite, önskad mängd vodka samt kiwi och jordgubbar. Supergott och enkelt!

  • vanillagirl

    Vår absoluta favorit är så här:

    3 cl Vodka Currant
    6 cl Tanbärsjuice
    en liten skvätt Red Bull
    + is och frukter

    MUMSFILLIBABBA....(måste bara provas!)

    Om ni inte har Currant så har Saturnus bra essenser som ni bara tillsätter i er Vodka.

    Lycka till!!

  • Electric Lady

    BLF, vad var det för juice? Äppel, apelsin eller vad?

    Vanillagirl, tack men Red Bull vågar jag mig inte på. Det är ju lera som har dött knall och fall efter att ha druckt det md sprit...

  • Prinsessan Eva

    Denna är jättegod och så blir det fin färg av bären:

    För cirka ca 2 liter:
    60 cl cider
    1 l Sprite
    30 cl vodka
    Frysta hallon och blåbär
    Ev. myntablad

  • Jennie med ie

    Testa att blanda med apelsinjuice, ananasjuice och mangojuice om ni kan hitta sådan. Jag ska göra liknande med Bacardi, men det funkar med vodka också. Prova er fram till vilka mängder av vilket som blir bäst. Ha gärna i röda bär, det blir vackert.

  • jalle

    Jag drack en super god bål för ett tag sedan som jag själv tänkte ha på mitt bröllop om två veckor.
    Valfri mängd vodka
    Fanta vilda bär(blir sån härlig färg)
    Koncentrerad nektar juice(nån tropisk juice)
    Jordgubbar,hallon,kiwi,stjärnfrukt
    om du har frysta jordgubbar blir bålen lite kallare.

  • Electric Lady

    Tackar tackar, Prinsessan Evas låter himlans bra, och jalles med. Kanske blir det de två!

    Frysta bär är bra, för några gäster är allergiska mot färska.

  • EmC

    En bål som inte är sådär sötsliskig som de flesta andra och väldigt god (och populär):
    vodka
    tranbärsjuice
    sockerdricka eller mineralvatten (beroende på hur sött man vill ha det)
    lime (sour)

    Senast provade jag med cranberry-raspberry juice och det blev super!

    Snygg röd färg dessutom, passar ju extra bra om det är bröllop du ska ha den till.

    Blanda i limeskivor, stjärnfrukt etc.

    Tänk på att frysa in stora isbitar (i små glasspaket tex) så att bålen håller sig kall länge. En kall bål är oftast en god bål.

  • Fru Kanin

    Jag gillar denna som drink - funkar säkert som bål åxå!!

    En del vodka
    Två delar Tropicana Apple Juice
    Fyll upp med 7up/Sprite
    Ha i lite krossad is och garnera med äppelskivor och physalis!

    Smarrig som bara den!

  • andrajuli

    Håller med Rainred; alkoholfri (eller nästan alkoholfri) cider är både billigt och gott. Ingen "saft för vuxna"-smak, som det lätt kan bli av bara söt saft o. vodka.

Svar på tråden Hjälp mig hitta å goda VODKA-bål! Läsk- och juiceblandningar!