• 3barnsmamman

behöver hjälp att hitta 13dagarskuren

Hej

är det någon som vet var jag hittar
    sk "danska rikshospitalet 13 dagarskur"
    (ämnesomsättning)
    denna har hjälp mig tidigare gick ner 13kilo sen blev jag med barn
    nu skulle jag vilja gå ner lite igen
    men pappret har tappats bort i en flytt

vore tacksam om någon kunde hjälpa mig
    har sökt på nätet men inte lyckas hitta
    det är det någon som vet var den finns

3barnsmamman

• Svar på tråden behöver hjälp att hitta 13dagarskuren
  • Carmencita

Hu! Jag får rysningar i hela kroppen... Jag körde 13-dagarskuren för en tio år sen ungefär, när jag gick i gymnasiet. Jag gick ned 15 kilo på sex veckor, men sedan började rena h*lvetet... Jag pajade min ämnesomsättning, och jojokarusellen satte igång, jag blev tvungen att ligga konstant på hård diet för att hålla vikten. Nu har jag pausat i en fyra år, med hjälp av dietist tog jag kontrollen (vilket resulterade i att jag gick upp till 95 kilo). Nu är jag på väg ned igen, lugnt och sansat den här gången, och med en utmärkt förbränning. TÄN

• Carmencita

Hu! Jag får rysningar i hela kroppen... Jag körde 13-dagarskuren för en tio år sen ungefär, när jag gick i gymnasiet. Jag gick ned 15 kilo på sex veckor, men sedan började rena h*lvetet... Jag pajade min ämnesomsättning, och jojokarusellen satte igång, jag blev tvungen att ligga konstant på hård diet för att hålla vikten. Nu har jag pausat i en fyra år, med hjälp av dietist tog jag kontrollen (vilket resulterade i att jag gick upp till 95 kilo). Nu är jag på väg ned igen, lugnt och sansat den här gången, och med en utmärkt förbränning. TÄNK ER FÖR VÄLDIGT NOGA DET ÄR INTE VÄRT DET,

• Carmencita

Hu! Jag får rysningar i hela kroppen... Jag körde 13-dagarskuren för en tio år sen ungefär, när jag gick i gymnasiet. Jag gick ned 15 kilo på sex veckor, men sedan började rena h*lvetet... Jag pajade min ämnesomsättning, och jojokarusellen satte igång, jag blev tvungen att ligga konstant på hård diet för att hålla vikten. Nu har jag pausat i en fyra år, med hjälp av dietist tog jag kontrollen (vilket resulterade i att jag gick upp till 95 kilo). Nu är jag på väg ned igen, lugnt och sansat den här gången, och med en utmärkt förbränning. TÄNK ER FÖR VÄLDIGT NOGA DET ÄR INTE VÄRT DET,

• Carmencita

Hu! Jag får rysningar i hela kroppen... Jag körde 13-dagarskuren för en tio år sen ungefär, när jag gick i gymnasiet. Jag gick ned 15 kilo på sex veckor, men sedan började rena h*lvetet... Jag pajade min ämnesomsättning genom den här dieten, och jojokarusellen satte igång, jag blev tvungen att ligga konstant på hård diet för att hålla vikten. Nu har jag pausat i en fyra år ungefär, med hjälp av dietist tog jag kontrollen igen och slutade banta(vilket resulterade i att jag gick upp till 95 kilo). Nu är jag på väg ned igen, lugnt och sansat den här gången, och med en utmärkt förbränning. TÄNK ER FÖR VÄLDIGT NOGA DET ÄR INTE VÄRT DET, jag "förlorade" tio år!

• Carmencita

Nu fick ni så ni teg fyrå gånger om sorry...

• Havsutsikt

Skojar ni eller, det ni skrivit, är det allt man äter?? Om man följer den kuren så tappar man väl bara en massa vätska och muskler? Dessutom måste det ju vara rent ut sagt farligt att träna under tiden eftersom man inte får i sig tillräckligt med näring. Försök istället med att röra på dig, minska ner på socker och vitt bröd, ät mer grönsaker och gå ner i vikt genom att ändra dina matvanor på ett hälsosamt sätt. Risken med sådana svältkurer är att man blir sjuk och att man går upp i vikt igen när man väl börjar äta normalt igen. Sköt om er!

• Arwen77

eh....*svimmar när jag läser det*
    och efter de tretton dagarna då? När man börjar äta som vanligt igen? Hur hade ni tänkt göra då??? Ni kommer ju gå upp allt å lite till ju...Mest korkade jag vatt med om på länge! Sorry...

• Jennifer E

Ren idioti tycker jag!!!

• Mrs. Robinson

3barnsmamman:

Hur lange holl du din vikt, efter kuren, innan du blev med barn?

Ska man ata sa resten av livet, eller?

Verkar helt uppat vaggarna, var ligger balansen?

• sussi_lull

Ja du Carmencita...
    Man ska bara hålla på i 13 dagar och inte i sex veckor. Förstår att det inte slutade bra!

Jag har själv gjort den för ett antal år sedan men höll bara ut i 7-8 dagar, det är sten tufft!!! Gick ner ca 5 kg och höll den vikten i ett par år vilket det står att man skall göra också. Äter nu helt normalt igen.
    Man ska inte göra den här bantningskuren oftare än vart annat år för så länge håller den i sig. Gör man längre eller oftare kan det strula till sig!

Svar på tråden behöver hjälp att hitta 13dagarskuren