• NancyD

Presenttips till 50-årig bröllopsdag?

På midsommarafton firar mormor och morfar guldbröllop med stor fest för barn, barnbarn etc. Och jag vill ge en fin present! Frågan är bara VAD? :)

Är det någon som har ett bra tips på bra presenter ett halvsekel senare?

• Svar på tråden Presenttips till 50-årig bröllopsdag?
  • Sorscha

Hej
    Den erfarenhet som jag har är att de äldre inte vill ha saker...utan mer upplevelser.
    Hmmm kanske biljetter till en trevlig Teater eller liknande med middag innan?

Lycka till
    Linda

• carjo

Hej!

Jag fick ett jättebra tips häromdagen. Man hyr in sig på en vinrad i Frankrike i ett år. Sen kan man åka ner och se hur livet på vingården är samt träffa dem som sköter gården. Man får möjlighet att köpa med sig av sitt alldeles egna vin. Det tyckte jag lät jättetrevligt. Var inne på hemsidan och läste och det verkade som en mkt populär present.

• Veronika

Min farmor & farfar firar också guldbröllop, fast på midsommardagen!!! Jag tänkte köpa en liten väderstation för deras på landet är nog snart lika gammal som deras bröllopsfoto... Men det är ju för att de tycker om landet. Annars hade jag tänkt sy en tavla, typ doptavla fast med texten guldbröllop och datum, men tyvärr finns inte tid till det. Oftast då har man ju så mycket när man börjar bli äldre, och det hade varit väldigt personligt.

Lycka till!

• Jema

En idé kan ju vara att sammla alla barn med resepktive + barnbarn och gå till fotografen och ta ett fint foto och sedan låta rama in det.

Jema

Svar på tråden Presenttips till 50-årig bröllopsdag?