Billig fotograf i Sthlm??
Vad tar fotografrena för ett bröllop?? Känner ni till ngn billig fotograf i Sthlm området?
Vad tar fotografrena för ett bröllop?? Känner ni till ngn billig fotograf i Sthlm området?
Samma fråga i en liknande tråd:
www.brollopstorget.se/Forum-1-25/m625253.html
Vi har bokat Jannis (jannisnet.com). Billig och mycket trevlig att ha att göra med.
Jag rekommenderar inte Jannis, visst är han trevlig, men bilderna är av dålig kvalite. Han är dyr om man skall betälla bilder av honom
Mrs Eire - då skulle jag vilja veta vad du/ni har fått/kommer få betala?
Vi får betala 6400kr... Då har vi honom i 5 timmar (inkl. hans bil, så han kör oss överallt), vi får alla kort han tar (c:a 72 st som papperkopior samt lika många digitala - han tar alla även som digitala som en extra säkerhet), samt 40 tackkort. Efterbeställningar som görs inom 3 veckor är det halva priset på.
De kort vi sett har varit jättefina. Vi anser att det är ett bra val - många andra med tydligen, för han har många par med på sin hemsida.
Träffa honom och avgör själv är mitt råd.
En vänina som gift sig i maj hade 2 fotografer från kl 15.00 till 17.00 i kyrkan, i festlokalen och utomhus. De fick 180 paperskopior, 40 tackkort och en tiotal A5 kopior, allt inom en vecka. De blev jätte nöjda med bilderna. Jag tror de betalade runt 4500 kr.
Om du tror att priset var bra då kan jag skicka dig deras email.
Lycka till!
Jag kan varmt rekommendera "vår" fotograf Amy. Hon var väldigt trevlig och lättsam och hon lyssnade på våra förslag/idéer och vi är väldigt nöjda med resultatet. En annan sak som var riktigt bra var att hon la upp alla våra bilder i ett privat album på nätet som vi sedan valde bland. Vi delade ut lösenordet till alla vänner och bekanta som också kunde gå in och titta. Suveränt rent ut sagt!!!
Ni når nog henne säkrast på hennes epost amy@undantag.se eller om ni kikar in på www.undantag.se.
En nöjd, nybliven fru. :D
W2Bsoon, kommer ej riktigt ihåg vad vi betalade, hade hans bil också. Kvaliten på bilderna är inte bra, speciellt de digitala som vi beställde, fick betala 650 kr tror jag. Jag går efter prislistan på hans hemsida betr efter beställningar. Kosten som vi fick, alla bilder, 2 rullar är väldigt små, ca 6x9 cm tror jag. Fick ett album till, som vi får sätta ihop själva. Han har 50 % på efterbeställning i 3 veckor endast, vilket vi ej hann med då vi var på bröllopsresa.
Min syrra som är art director har jobbat länge med de digitala för att snygga till dem så vi kan framkalla dem. Samtliga bilder som han tog ute är på för långt avstånd och skall man förstora upp dem från cdn så blir det för grynigt. Han har även tråktiga poseringar. Vi litade på att han skulle sköta den biten då vi inte kan nåt om foto, men jag är inte nöjd med hans jobb alls
Vi använde oss av Lasse Jangö i Solna när vi gifte oss. Bra bilder och bra service. 15 bilder i olika storlekar i ett album gick på runt 4000 kr. Finns på www.lassejango.se
Ett litet inlägg bara ang. Jannis!
De bilderna man får på CD skivan har han gjort, medvetet, med den lägsta möjliga kvalitén. Självklart är det väl för att han ska göra fotojobben själv, vilket jag iofs jag kan förstå - det är väl så han drar in pengarna.
men jag tycker själv att han var en superduktig fotograf, visst alla bilderna var inte jättebra - men av de ca 300 bildern vi har hemma så är det MAX 20 st där vi blundar eller gör något annat dumt...
Ville bara säga det..