• sommaren -05

Tips på möhippeaktiviteter i Västerås

Så har det blivit dags att planera min första möhippa. Vi har funderat på kidnappning med picnick i någon av stadsparkerna ¨på förmiddag/ lunch och på kvällen blir det grillning, lite tävlingar/ lekar och sedan utgång. Vad som ska ske under dagen är dock inte klart. Kan ni hjälpa mig med förslag, snälla! Inga pinsamheter utan bara skojsiga och mysiga saker

• Svar på tråden Tips på möhippeaktiviteter i Västerås
  • fröken Dammråtta

Kan ni inte åka ner till den där dykaffären i hamnen och antingen klättra vägg eller prova på dykning i deras bassäng?

• sara.k

Jag fick sjunga in en sång i en skivstudio som ligger i oxbacken i lördags, det var jätteskoj.& inte heller pinsamt.
    Det rekomenderar jag verkligen, det är ju kul vare sig man är bra eller dålig på att sjunga.

• Anpe

Det finns en jätteduktig Silversmed i Nykvarns Hantverksby som heter Charlotte H Modig jag vet att hon gör möhippor. Det är inte heller särskilt dyrt.
    www.silversmedjan.com

• Bonadea

Beror väl på hur bruden är som person?

Gillar hon att sjunga? Då är det ju en jätte kul grej! Hatar hon att sjunga är det kanske mindre lyckat.

Är hon en sportig person? Då är kanske klättring och såna fysiska aktiviteter roliga. Men är hon inte det blir det inte heller så lyckat.

Tänk efter vad HON skulle gilla att göra och gå efter det. Då blir det bäst.

Varför inte sätta ihop en liten "bok" (häfte) med roliga foton och grejer från er tid som vänner, skriv in lite olika gamla roliga minnen osv.

Sen är det inte helt fel att bara umgås, prata och ha trevligt tillsammans. Behöver inte vara speciella aktiviteter varje sekund :D

• Bröllopstokiig

Vi åkte iväg och körde Go-kart, alla tjejer mot varandra det var jättekul.

• mattii

En liten flyglektion kanske
    Skickade upp kompis i det blå , var uppskattat

• sommaren -05

sara k- du vet inte hur mycket det kostade? Det skulle vara så himla skoj!! Var det bara du som sjöng eller du och hela möhippegänget? Vad sjöng ni?

Funderar annars på lazerdome eller bowling..

• sara.k

Sommaren- 05
    Ne jag vet inte riktigt vad det kostade, men jag kan ta reda på det om du vill.
    Jag sjöng Fångad av en stormvind.
    Mina vänner fick köra i refrängen.
    Det var SÅ kul, tror säkert hon uppskattar det. Lycka Till.

• srka

Man kan rida islandshäst ute på Ridön eller andra ställen. En halvdagstur med picnic tycker jag låter jättemysigt.

• Bonadea

Sån discobowling kanske? :)

• november04

Jag var på möhippa förra sommaren och då hade vi femkamp på Njoy...jättekul, fick testa bla.lassokastning, pistolskytte och pilbåge...superkul, rekomenderas varmt.

• kira03

Hej!
    Jag har ordnat en hippa till en av mina bästa vänner och den gick av stapeln i lördags! Hon surfar runt här också, därför har jag inte svarat tidigare...
    Vi började med en kidnappning på motorcykel klockan 8 (okänd kille för henne). Hon fick åka till Dingtuna (där vi mötte upp) och dreja 2 saker! Jättekul! Därefter Make-up kurs på Make up store, picknick i stan, bus på stan och vidare till CHOKLADPROVNING! Det var en hit!!! 250:- /person på Mälarchocolaterie i Kopparlunden.
    Vidare massage på Delfinkällan och middag på Limone! Avslut på Blue Moon bar!! EN höjdardag tyckte vi "hippare" och bruden blev jätteglad!!

• HE_BT

Jag fick göra något som jag aldrig skulle ha gjort i vanliga fall - jag körde en folkracebil! Först fick jag åka några varv själv, sedan fick jag åka med en förare. Det gick lite fortare när han körde......
    En annan sak jag fick göra var att rita ett porträtt av min blivande man, och även en tavla som skulle symbolisera mina känslor för honom. Dessa hade de ramat in och de skickades runt under bröllopsmiddagen.

Svar på tråden Tips på möhippeaktiviteter i Västerås