• Krich

November, det måste finnas fler!?

Är det bara vi som gifter oss i November?
    Det måste finnas fler blivande par som vill liva upp den gråaste och tråkigaste av månader med lite kärlek och fest.

Kramiz
    //K

• Svar på tråden November, det måste finnas fler!?
  • höst-04

Hej Krich!
    Vi ska gifta oss i november. Jag tycker att det är en lysande idé att liva upp tråkiga november, sedan så är det på vår 10-års dag som vi gifter oss.
    Vi har tänkt att ha mycket ljus, i kyrka och på festen och fyrverkerier på kvällen. Har ni något speciellt hösttema?
    Hur långt har ni kommit med planeringen?

Ha det så gott!

• Snötigern

Hejsan!

Här har ni en novemberbrud till!
    Vi tänkte också ha mycket ljus, facklor och fyrverkeri.
    Jag tycker att det passar jättebra med bröllop i november, det finns faktiskt massor av fördelar.
    Om vi kommit långt? Nej verkligen inte. Har nog inte riktigt fatta att man borde sätta fart.

Lycka till!

• W2Bsoon

Hallå där ! Här är ett par till som gifter sig i november, närmare bestämt den 5:e. Har tänkt precis som ni - att kunna ha ljus, marschaller och fyrverkeri. Samt att det är, enligt oss, den bästa månaden att få lämna för en varmare plats. Vi åker, två dagar efter bröllopet, till Thailand för tre veckors underbar semester (den enda i år för övrigt - längtar!!!).

Vi är inte klara med: musiken i kyrkan, underkläderna, toasmastern, bokning av nagelteknologen och best. av blommor. Men sedan är allt klart, från minsta placeringskort till mat, personal och kläder. Ville få undan det innan sommaren. Den vet man ju alltid rinner iväg.

Lycka till på vägen !

• Grodprinsessan

Vi gifter oss också i november. Jag har alltid tänkt mig ett senhöst/vinterbröllop och så blir det.
    Men långt i planeringen har vi INTE kommit...jag undrar om vi inte borde sätta fart. Fast nu har jag ju såklart en hel massa idéer som jag samlat på mig under alla år - men det är nästan det värsta. Jag vet precis hur jag vill ha det, men tänk om jag glömmer något superviktigt ;o)
    Det enda som är bokat är en fotograf som ska vara med hela dagen...Det är ju alltid en början...*ler*

• Krich

Ha! Det finns fler!

Hade nästan börjat ge upp, vi har precis kommit hem från en utlandsresa så jag är lite trött. Ska svara nogrannare i morgon.
    //K

• Krich

Tiden rusar verkligen iväg, vi har skickat ut inbjudningarna till de utländska gästerna de svenska inbjudningarna hade vi tänkt skicka i mitten av juli men vi har inte orkat, hunnit göra inbjudningskorten än. Kapell och festlokal är klart, cateringfirman ska vara klar men de har inte behagat höra av sig med menyförslag och priser ännu... Irriterande som bara den! Vill gärna veta om jag kan vara lite ledig i sommar eller om jag måste jobba som en galning för att tjäna pengar.

Min klänning är inköpt, blommor får vi av min bästis som är florist. Fotografier hoppas vi på att en annan kompis som är fotograf kan ta men han är ev upptagen i utlandet så han vet inte ens om han kan komma. Brudgummens kläder är inte klart, han vill inte ha varken fluga, slips eller plastrong :-s vilket är lite knepigt. Han är supersnygg i frockcoat så vi får väl se.

Färgtema trodde jag var klart tills jag fick bassning av floristen Men något rött blir det i alla fall, trolligen mörkrött. Solister är klart har två underbara vänninor som ställer upp. Vi kommer inte direkt att åka på bröllopsresa men vi planerar att åka till Nya Zeeland i februari. Min blivande är kiwi så vi kombinerar semester med familjeträff.

Det stora kruxet är pengar, är man student så blir budgeten inte så stor. Som tur är slipper vi många utgifter på grund av goda vänner som ställer upp. Ljus och marschaller blir det i alla fall många av.

Kramiz
    //K

• november04

här är ännu en novemberbrud...vi gifter oss den 20/11 på vår 5-års dag

• höst-04

Hur går det för er novemberbrudar? Jag har just börjat med inbjudningskorten, eller rättare sagt börjat fundera på utformningen av dem! Hur ska era inbjudningar se ut och när skickar ni ut dem?
    Har ni tänkt ha "vanliga" brudskor, eller någon varmare sko? Jag bor uppe i Luleå så här kan det vara snö redan i mitten av november, så jag funderar om jag måste satsa på en mindre öppen sko. Men å andra sidan så är det inte tänkt att vi ska vara ute så mycket
    Ha det så gott!

Svar på tråden November, det måste finnas fler!?