• Augustibrud-05

Ulriksdals Wärdshus

Hej!

Det är första gången jag skriver något i detta forum Har precis börjat planera lite smått inför vårt bröllop i augusti-05. Håller på att leta efter en lokal som rymmer ca. 70 gäster. Har kollat lite på Ulriksdals Wärdshus på nätet som verkar jätte fint! Någon som har haft bröllopsfest där eller planerar inför en bröllopsfest där? Skulle vilja veta lite mer om priser, hur servicen verkar vara, är lokalerna fina osv....tacksam för alla tips

• Svar på tråden Ulriksdals Wärdshus
  • sprengja

Vi ska ha vår fest på Ulriksdals Wärdshus. Vi har fått ett jättebra bemötande och vi känner oss jättenöjda såhär långt.

• blondseptemberbrud

Hej!
    Rekommenderar Er att kolla på Stallmästaregården, jag tycker det är jättefint där och de har bara 1 bröllop åt gången. Kuvertpris är 940 kr inkl. fördrink och avec.

Lycka till!

• GoGau

Jag tror sakert att det kan vara bra dar om man ar ensam.

Som 28/8 2004 sa sa hade jag tyckt att det var valdigt trakigt att gaster fran olika brollop gick over till varandra!! Helt knappt!
    Om vi hade tagit det stallet hade vi bokat hela restaurangen och haft dansgolvet i "apburen"!! Hihihih!! Det ar ju oxa en idé om man vill vara saker att fa vara ensam.

• KAAX

Hej alla!
    Vi har oxå tänkt ha festen på ulriksdal. Men jag trodde att brudskålen ingick i priset? Jag har oxå fått för mig att det ingår placeringskort och blommor? Eller har jag drömt det?

• MinPrins

Hej KAAX! Sorry, brudskålen ingår INTE i kuvertpriset, och det är jag 100% säker på! Placeringskort och meny ingick, men de vill man ju ändå göra själv. Känner mig så himla kluven, omgivningarna är ju så himla fina kring Ulriksdal och maten sägs vara suverän på wärdshuset, men som sagt känns det ju mindre lustigt att det med största sannolikhet kommer pågå flera bröllop samtidigt...

HUR ska jag göra, jag kreverar av ångest snart!!!

• GoGau

Men om du har tur sa bokar inte nagon annan ett brollop dar. Och da blir det ju bara ni. Hur manga gaster ska ni ha? Kan ni inte boka hela restaurangen??

Om man ar over 100 gaster kanske dom later en gora det?

• HEH

Du kanske redan har sagt det, men har du kollat Stallmästaregården? Oxå himla fint och god mat...

/H

• KAAX

Jag har hört av andra att det knappt märks att det är fler en ett bröllop. Man är ju på olika vånigsplan och personalen ska vara väldigt duktiga.
    Jag hoppas verkligen att det inte märks!!!
    Vi har oxå funderat fram och tillbaks, men det ingår ganska mycket i priset om man jämför med andra ställen.
    Jag tror att det blir jätte trevligt och bra med både kapellet och wärldshuset!
    Lycka till!

• MinPrins

Tack KAAX, och lycka till ni också!! Vilket datum gifter ni er och vilken av lokalerna (verandan eller paviljongen) ska ni ha? Hur många gäster blir ni?

Vilken tid har ni bokat kapellet och vad låter ni folk göra under tiden, alltså mellan vigseln och festen?

Alla tips och råd är välkomna!! :0)

• KAAX

Vi kommer att gifta oss den 14/5 och kommer att ha verandan. Vi blir ca 80 pers.
    Kl 16.00 i kapellet och 17.00 på wärldshuset. Så det blir nog inte så lång väntan
    Har ni bestämt er?

• MinPrins

Hej KAAX, nej vi har inte kunnat bestämma oss ännu, men vi var ute och tittade p åkapellet igår igen då det var lite soligasre än sist vi var där och det kändes mycket ljusare! Kul! Så Kapellet är vi i alla fall nästan helt säkra på nu! Tycker att Wärdshuset är så himla fint, och så praktiskt med närheten till kapellet, men vi tycker som sagt båda att det känns lite konstigt att det kan vara upp till 3bröllopsfester till samtidigt...Vi är kluvna helt enkelt!

• fru2003

Ulrikdal är proffsiga nog att sköta flera bröllop samtidigt. Inga problem! Gifte mig själv där och var hel nöjd.
    Har även egen yrkeserfarenhet av bröllopsarangma och hade höga krav.
    Ulriksdal är mycket bättre än Stallmästar Gården!

• fru2003

Ulrikdal är proffsiga nog att sköta flera bröllop samtidigt. Inga problem! Gifte mig själv där och var hel nöjd.
    Har även egen yrkeserfarenhet av bröllopsarangma och hade höga krav.
    Ulriksdal är mycket bättre än Stallmästar Gården!

• KAAX

fru2003, vet du vad det kostade med brudskål och avec till kaffet? Hade ni lokalen extra efter 01.00? Vad kostade det?
    Hade ni fri bar eller betalade gästerna själva för drickat efter middagen?
    Nu blev det många frågor på en gång. Men det är bra att veta.
    /K

• fru2003

Svar till KAXX
    Vi valde att betala allt men kommer tyvärr inte ihåg några exakta priser. Ring och kolla, det är deras jobb att hjälpa dig med prisförfrågningar även på detaljer!!

• augusti2005

vi ska vara på Grunewaldvillan i Saltsjöbaden 13 augusti nästa år, de tar 60-70 pers, 80 max men då blir det trångt. kostar 200/person i lokalhyra, glas, porslin, städning. (ganska dyrt men lokalen är UNDERBAR). sen tar vi med oss egen mat o dryck.

Svar på tråden Ulriksdals Wärdshus