• Augustibrud-05

Ulriksdals Wärdshus

Hej!

Det är första gången jag skriver något i detta forum Har precis börjat planera lite smått inför vårt bröllop i augusti-05. Håller på att leta efter en lokal som rymmer ca. 70 gäster. Har kollat lite på Ulriksdals Wärdshus på nätet som verkar jätte fint! Någon som har haft bröllopsfest där eller planerar inför en bröllopsfest där? Skulle vilja veta lite mer om priser, hur servicen verkar vara, är lokalerna fina osv....tacksam för alla tips

• Svar på tråden Ulriksdals Wärdshus
  • MinPrins

Hej Augustibrud! Jag och min Prins har bokat Ulriksdals Wärdshus till den 6augusti 2005. Pris per kuvert är i år 870/kuvert (kommer ske en liten prishöjning till nästa år) och sen får man lägga till brudskål samt avec till kaffet, så summan per kuvert hamnar på ca1000/kuvert.

• Augustibrud-05

Jaha, vi hade oxå tänkt gifta oss 6 augusti Kollade med Ulriksdals Wärdshus och tydligen hade någon (måste ju vara du :) bokat övervåningen men drottning Silvias paviljong fanns ledig med plats för 60 pers. Tror dock att 1000 kr per kuvert kan bli lite för dyrt för oss, vi får fundera lite till. Men man vet aldrig...

• GoGau

Ursakta mig, men tar dom verkligen 2 brollop pa samma dag och samtidigt men pa olika vaningsplan?? VARNING!
    Vad tycker ni sjalva om det??

• Augustibrud-05

Ja, jag tycker oxå att det är konstigt att dem tar två bokningar på samma dag. Låter mindre intressant då + att deras kuvertpriser är rätt dyra enligt min smak. Så vi tittar vidare på andra festlokaler nu :)

• GoGau

HEj igen.

Ja jag tycker att du ska fortsatta titta runt for sakerhets skull. Jag vill ju inte verka negativ men tank om det nu ar ett brollop pa overvaningen med en slags musik och sa pa nedervaningen en annan. Det kanske inte ar storande vem vet men det skulle ju vara trakigt om det var det..
    Dessutom ar det ju som sagt inte direkt billigt..

Hoppas verkligen att du hittar ett stalle du blir nojd med

• MinPrins

Hej på er!

Jodå, vi har prel.bokat Ulriksdal till den 6/8 2005. Tydligen så kan de ha upp till 3 (1) röllop samtidigt, men stället är ju stort så man är ju inte inom räckhåll för varandra. Men även vi ställer oss lite fundersamma till att dela stället med andra brudpar...men å andra sidan har jag hört flera som varit där på bröllop som varit SÅ nöjda!!!

Vet inte vad jag ska göra???? Finns ju inte hur många ställen som hellst, inte om man är ute efter ett ställe som ligger vackert, är centralt (nära stan) och har bra mat!

• Meddelande borttaget
  • mapa

jag och min blivande man var och kollade på just Ulriksdal Wärdhus, det datumet vi ville ha var det även där ett annat bröllop på övervåningen, när dem sedan visade oss paviljongen blev vi jätte besvikna, det kändes som om vi skulle sitta i en apbur, så nej det stället var inget för oss. Vi tyckte också att det känded lite knasigt att det var ett bröllop till när vi skulle vara där, så vi har nu bokat Cedergrenska tornet, samma pris men då ingår mycket mera.

• MinPrins

Fler som har erfarenhet från att ha haft sin bröllopsfest där eller varit gäst?! Vi måste ju bestämma oss SNART, så all hjälp är guld värd!! HJÄÄÄÄLP!!!

• Augustibrud-05

Hej!

För vår del blir det inte Ulriksdals Wärdshus nu iaf, har istället prel.bokat Djursholms slott den 3 sep-05 Var helt fullbokat i augusti tyvärr, men september blir OK det med! Ska på visning där på lördag, spännande!!

Svar på tråden Ulriksdals Wärdshus