• Brud i sommar

Musik ur Änglagård - hur få tag i noter?

Jag har läst att en del ska ha musik ur Änglagård som in- eller utgångsmusik. Hur gör ni då, är det någon som spelar på orgel eller har ni cd-musik? Hur har ni fått tag på noterna?
    Jag vill väldigt gärna ha den, men vet inte var jag ska få tag på några noter (och är inte tillräckligt duktig för att skriva ner dem själv från cd:n). Eventuellt ska vi spela cd:n i kyrkan, om det nu går..

Sen undrar jag vilken melodi ur Änglagård ni ska ha? Jag har läst om någon som ska ha Sommarhymn, är det den vanliga? Vi har funderat på Höga gärdet ur samma soundtrack, som vi tycker är helt underbar.

Tacksam för all hjälp!

• Svar på tråden Musik ur Änglagård - hur få tag i noter?
  • Linganlotta

Undrar samma sak, så jag flyttar upp lite! :)

• Rikke

Jag är själv kantor och när jag får såna frågor brukar jag ta kontakt med den som skrivit musiken (Om det är möjligt...) Dom brukar vara hjälpsamma och glada över att någon vill använda deras musik.

• Lyckligbrud

Hej Brud i sommar! Vi bor inte långt ifrån där Änglagård är inspelat så därför tyckte vi att den kunde vara rolig att ha den som utgångsmarch och sen är den ju väldigt vacker också. Vet inte namnet på låten men det är den som spelas i början på Änglagårdsfilmen 1 tror jag, det är väl den låten som jag förknippar mest till filmen. Jag vet att våran kantor kan den så jag rekommenderar dig att prata med din kantor, han eller hon kan säkert hjälpa dig.

• Ducky

Vi skall ha den som in- eller utgångsmusik, på trumpet och tuba. Det är en komositör som heter Björn Isfält som skrivit den. Våra musiker tar ut den själva.

• Meddelande borttaget
  • Molban

Någon som vet vart man får tag på soundtracket och noterna?

• Hugolina

Soundtracket finns på en CD med bara Björn Isfält-musik vet jag!

• Linganlotta

Vår kantor hade redan noterna, hon hade visst spelat den många gånger innan!

Har du hört med kantorn först??

• Molban

Någon som vet om den finns att höra på internet i orgelversion?

• Molban

Vi gifter oss inte i sverige och kan därför inte prata med kantorn innan...

• Molban

HJÄLP!! Ni som haft hjälp av en kantor som "tagit ut" musiken - kan man på något vis komma i kontakt med er eller er kantor??

Svar på tråden Musik ur Änglagård - hur få tag i noter?