irland el skottland m barn
ngn som varit på irland, skottland.
passar hit att åka m barn?
tänkte åka i juli.tips vore fint.tack
ngn som varit på irland, skottland.
passar hit att åka m barn?
tänkte åka i juli.tips vore fint.tack
Visst passar det att åka dit med barn. När jag var nio år bilade mamma och jag i Skottland i tre veckor. Det var helt underbart. Vi bodde på olika bed & breakfast och alla var jättegulliga. På ett ställe som var en gård fick jag till och med åka runt gården och titta till djuren med ägarna. De är otroligt gästvänliga. Jag var visserligen bara nio år när mamma tog med mig dit men jag har en massa minnen från den resan.
Skottland är definitivt att rekommendera! Finns massor att se.
Tyvärr har jag aldrig varit på Irland men skulle väldigt gärna vilja åka dit.
Irland garanterat. Sök på Irland så httar Du ett långt inlägg från mig. Skottland vet jag TYVÄRR inget om... VILL DIT!
/Karin
jen -
vilket som! Både Skottland och Irland är underbara resmål som passar för barn också. Både storstäder (med massor att göra) och landsbygd, oerhört vacker natur och trevliga bed&breakfast-ställen att bo på. Har varit på båda ställena flera gånger, senast i Edinburgh i somras med min systerdotter (9 år), vi var bl.a. på zoo och på "Dynamic Earth" som är en jättehäftig utställning/museum om vår planet - höll inte på att få henne därifrån!
Sara
Sara
När jag var 7 eller 8 och min bror 5 eller 6 år var vi i Skottland påm bilsemester. Först några dagar i London (besökte Madame Taussaud, Towern etc) och sedan upp till Skottland. Det var en jättebra semester! Det enda jag minns att jag inte tyckte om var den äckliga korven som serverades till frukost. Vi bodde, precis som Lollo, på olika bed & breakfast. Det var jättespännande att åka förbi Loch Ness och spana efter Nessie, se män i kilt och besöka inlandsspelen (??) med stångstötning mm i Inverness.
Skottland är en hit och skottar är så otroligt trevliga. Har inte varit till Irland men jag är säker på att de är minst lika trevliga och bra med barn.
Kör på!
Petra