• alexzandra

Hjälp! (angående blonde spray)

Hejsan,

jag klippte och blonderade slingor hos frisören för inte alls länge sedan. Men jag har långt och tjockt hår och frisören var snål med blekningsmedlet till slingorna så de syns knappt. Meningen var att jag skulle få det blondare som jag brukar få på sommaren. men har inte råd att gå till frissan igen ..

Så gick och köpte "Schwarzkopf poly blonde spray (S1 Beach Look)" men är osäker på hur bra den är? Eller om den sliter mycket på håret?.. Någon som testat den !?

tack på förhand. :)

• Svar på tråden Hjälp! (angående blonde spray)
  • gbg-brud

Är det flaskan med den röda etiketten och röda förpackningen? Minns inte vad den heter, men jag har använt Spray Blonde sedan jag var 15 och har alltid sett naturligt blond ut. Det funkar hur bra som helst. Håret blir någon nyans ljusare och sedan behöver man bara fortsätta att spraya på utväxten.
    Kör på!

• Bonnybrud

Ha i minnet bara att blond spray sliter väldigt mycket på håret...kanske funkar bättre på slingor.

Jag körde igenom hela håret en gång (var kanske dumt av mig) men jag var bara 13 år då! Och håret blev helt slitet. Så ta det försiktigt!

• alexzandra

Nee, det är inte den med röd förpackning. snarare gul..

oj då. inte bra att det sliter så mkt på håret dock. :(

Men något förslag på hur man ska göra för att använda sprayen till slingor då? så att man inte blandar ihop allt hår. :S

• CoolJen

Jag använder den ca en gång i månaden eller kanske lite mer sällan.
    Jag tycker den är bra!
    Fast jag använder den bara i botten, så känner inte riktigt ifall det sliter mycket, men tänk på att alla blonderingsgrejer sliter!

Den bleker några nyanser och gör så att min fula utväxt försvinner iaf =)

• Roxy_20

Hej hej, jag använder poly blonde mousse. Det bleker mitt hår skonsamt, det skadar inte alls håret som vanlig blekning. Håret kan kännas lite strävt efteråt, men det går bort i nästa tvätt.

• -svea-

Min frisör vägrar att arbeta med hår som har blekts av spray blond... (förutom klippning)

fast jag använde spray blond när jag var yngre och jag tror att jag tyckte det var ok!

Mitt råd är dock att du går tillbaka till frisören och säger att du inte är nöjd! Du har ju trots allt betalat och då ska du få vad du vill ha!

Lycka till!

• alexzandra

Är det svårt att få blonderingen jämn med blonde spray då?

och om jag har förstått det rätt så behöver man inte tvätta ur den efter man sprayat in den i håret? eller?

• Roxy_20

Den är jättelätt att få jämn eftersom du bara bleker en nyans och du ska inte tvätta ur den. Du får bättre resultat om du blåser håret tort.

• ellli

Vad är din naturliga hårfärg? Om du har mörkblont/brunaktigt hår skulle jag inte använda blond-spray om jag var du eftersom det finns risk att det bli gult och det är ju inte så kul..

• alexzandra

Jo är mörkblond/brun hårig.. vågade mig på det iaf. :P men det blev helt okej. tack vare att jag hade lite slingor innan också. :)

• lillsessan

Gå tillbaka och säg hur du tycker, självklart fixar frisören nya slingor gratis eller jättebilligt!

• shalimar

håller med, du har betalat för en dyr frisörbehandling, men det blev inte som du ville ha det. Gå tillbaka, jag tror att även hon tycker att det är bättre att du är nöjd (= bra reklam) än att du försöker fixa det själv...

Svar på tråden Hjälp! (angående blonde spray)