• Teea

Fyllning i tårta?

Vi skall göra tårtorna själva. Dom kommer att vara "en-planare" men kommer att dukas fram på olika höga tårtfat så det ser lite snyggt ut.

Men vad ska man ha för fyllning i dom? Gärna lite annorlunda och inte bara vaniljkräm och sylt och sånt.

• Svar på tråden Fyllning i tårta?
  • *Juniphé*

Citronfromage
    Ananasfromage
    Chokladtryffel
    Hallonmousse el. hallonfromage med hela hallon

Ha gärna en nötbotten eller en chokladbotten i för att överraska lite, utöver dom vanliga bottnarna.

Måste springa och kolla mina receptböcker :)

• 2005

chockladbotten och en dooleyschescake fyllning *mums*

• Fru Kall

Jag ska också göra egna 1plans tårtor som vi ska ställa i olika nivåer.
    Som fyllning ska jag ha grädde med banan smak, chokladfromage med chokladkrisp och under sugarpasten ska jag ha ett lager grädde. Mumsi, mumsi!

• Mia-W

vi ska ha chokladtårta med hallonmousse och vit tobleronemousse. Yum! :)

• Valentine

Vi ska ha en fyllig chockladbotten, appelsin mousse och chockladmousse. Sockerkaks bottnar (smaksatta med sitrus) emellanåt, med sugarpaste på toppen.

• Bröllopstokiig

Oj vad gott det låter...jag blir frestad att testa en del av de här förslagen när jag behöver en tårta nångång ! Choklad i olika former låter ju jättesmaskens och tobleronemousse låter som något man måste prova.

Jag är själv väldigt förtjust i choklad i olika former. Enda nackdelen i en bröllopstårta kan väl vara om man har tårtkrig av det lite vildare slaget så blir man ju VÄLDIGT sölig (där jag har mina rötter från är det vanligt att brudparet matar varandra med tårta och en del par har liksom ett litet (eller stort !) tårtkrig med varandra - som ni kanske sett på TV någon gång.) Skall man göra det med chokladfylld tårta bör man definitivt ha det på slutet av festen ! :)

• Rosii

Åh! Blir så inspirerad - och hungrig! Är speciellt nyfiken på dooleyschescake fyllning. . . Råkar du, 2005, ha något recept som du skulle vilja dela med dig av?

• Lara Croft

Chokladbottnar, korsbarssylt och vit chokladmousse.

• nasa

Hej alla godisgrisar, det rinner i mina mungipor slurp, jag har en jättebra grej som jag har använt mycket i mina tårtor och som jag vet är jätteuppskattat, det är såna här hasselnötskräm i små förpackningar som man kan köpa i godisaffären, jag har använt ca 20 st sådana, på de andra lagren kan man ha vad man gillar bäst, jag har haft olika mousser, hallon, apelsin, ckoklad och det är inta så svårt att göra egen mousse, då kan man blanda sin egna favvo mousse. Mousse är ju alltid frächt och hållbart. Lycka till nasa

• Valentine

Er oxo sugen å recept på tobleronemousse og Dooleyscheesecake!!!

• Elfva

oooh vilka goda tårtor...

andra idéer på fyllningar kan var den klassiska jordgubbe och grädde fyllningen. :) Men mousse är också en höjdare. :)

Nötbottnar och eller chokladbottnar piffar till tårtan lite extra. :)

• lottac

hej hörrni!
    Jag gjorde en fantastiskt god tårta (oj, det lät lite skrytigt förlåt ) när jag jobbade som kock.

Hittade då ett suveränt recept i Allt om Mat 14/95. Det var deras jubileumstårta, receptet är LÅÅÅÅNGT men den var inte svår och dessutom var den så himla god!!!! Innehållet var italiensk maräng, mandelbottnar, hallonmousse och vit chokladmousse...

Annars hittade jag tre recept i expressen. De tårtorna såg suveräna ut!
    expressen.se/index.jsp

Själv är jag just nu i valet och kvalet om vilken sorts tårta vi ska ha och allt sånt, men det blir nog en köpevariant eftersom vi inte har möjlighet att förvara så mycket tårta hemma...

/C

• *Juniphé*

citroncurd - breds över bottnarna
    citronfromage ovanpå curden
    Skivade jodgubbar ovanpå citronfromagen
    ny botten och upprepa proceduren.

Jättegott!

• Sige

Mmm, tårta! Fler förslag kanske? Någon cheescake-fyllning någon? Eller något tips på fyllning till chokladbottnar?

• westie

Snälla 2005!!!!
    Receptet på chockladbotten och en dooleyschescake fyllning , tack

• westie

Vill fortfarande ha receptet på chockladbotten och en dooleyschescake fyllning , tack. Någon som kan hjälpa mej?

• 2005

Tyvärr saknar jag recept på denna super goda tårta.
    Var på bröllopsmässa i våras och fick där smaka på denna supersmarriga kombination.

Tårttillverkaren sa dock att det var en vanlig sockerkaksbotten med choklad (kan även ta kakao). Samt en *cheseecake* med philadelfia ost, sådan röra man inte bakar i ugnen och dooleys efter behag

Det var ingen annan fyllning utan två lager dooleyschese-röra smarrigt

Har tänkt att testa denna tårta så jag får återkomma med detaljer då

Svar på tråden Fyllning i tårta?