• Jema

Tacobuffé

Hejsan!
    Jag fyllde år igår och nästa helg ska vi ha ett födelsedagskalas för mig.
    Vi har bestämt att servera en tacobuffé
    Vi äter tacos rätt så ofta, så vi vet på ett ungefär vad man har på, t.ex kött, sallad, tomat, gurka mm.

Är det någon som vill tipsa om andra saker man kan ha till buffén så skulle jag bli glad?

Tack på förhand!
    Jema

• Svar på tråden Tacobuffé
  • Mrs Corbally(f.dMrs Brady2B)

Ni måste bara ha med jordnötter på taco bordet!! Super gott och ger lite extra krisp.

• Electric Lady

Avokado, både skivad och guacamole (mixad avikado, chili, salt och vitlök blandad med creme fraiche) salsa, naturell gräddfil, bönor uppstekta med paprika, lök och taco-kryddmix, rå skivad lök, feferoni, tacohjul

• Znitan

Riven ost! Ibland har vi även majskorn och ananasbitar (skurna konserverade ringar). Man kan ju även ha alternativ till köttfärsen i form av kycklingbitare eller heta räkor. Hackad röd lök. Men utan riven ost blir det ingen taco, tycker jag.

• Gun

Nån form av bönor i stark sås!

• Happy me

Ostsås: Vanlig becamellsås med riven ost i.
    Rädisor.

• Camilla R

Oliver , tycker jag är jättegott till.

• *Juniphé*

Riven gurka (godare än i bitar)
    bananskivor
    riven ost
    strimlade kycklingfiléer med eller utan tacokrydda.
    strimlad eller hackad lök
    pitabröd (suveränt gott med tacofyllning)
    tacosås
    hackade tomater (ta bord "blötgeggan" innan)

MUMS!

• Anna-M 20/6-03

Det här tycker jag är uuunderbart gott att ha till Tacos! Jag skriver inte mängd eftersom jag inte vet hur mkt du ska ha..men jag kan ju skriva ungefär för 4 pers iallafall..så du har nåt att gå efter
    "Tacokyckling"
    4-5 st Kycklingfile som man skär i små bitar, sen steker man kycklingen i en gryta(jag brukar fixa bitarna i ugnen och sen skära dom i bitar och ner i gryta, då går det snabbare)
    2 påsar taco-mix original
    2 burkar creme fraiche naturell
    Blanda ihop allt i en enda röra och värm i kastrullen. Servera med pitabröd eller tacoskal och andra tillbehör
    Underbart gott!!

• Johanna = en lat kock

vi testade att göra tacos på kycklingfärs häromdan!

jag tyckte att det var jättegott!

• Fru Kall

Taco, mmmmmm!
    Guacamole är ett måste!!
    Majs och hackad lök likså.
    Vad kan man mer ha..?
    Paprika, riven ost, salsa av olika starkhetsgrad...
    Har inte tid att skriva mer!
    Måste ringa min sambo och be han köpa med taco grejer hem!
    Slurp, dräggel...

• EmmaPemma

Vitlökssås - annars går det inte .
    Tacochips/nachos är hur gott som helst att bara dippa när man inte längre orkar drälla med bröden .

• Flox

Strimlad kycklingfilé med fajita kryddmix (finns bland den vanliga tacokryddan), serveras lämpligen med stekt lök, riven ost, soft taco och en sås gjord på 2 dl minifraiche och 3 msk grön pesto. Jättegott!

• *Juniphé*

Flox,

Det där lät jättegott! Måste prova imorgon på "killmiddag + en tjej"

Svar på tråden Tacobuffé