• EmelieochJonas

white strips

Grrr...jag blir tokig...hittar bara strips som bara kan skickas inom usa...HJÄLP, vet nån nåt företag som inte ruinerar en på köpet men som skickar till sverige?

• Svar på tråden white strips
  • kateri

Hej!

Det här är mailadressen till dem som skickar till mig. Jag har inte fått det ännu, men jag har fått leveransbesked. Du kan ju prova att skicka ett mail och fråga om du kan köpa direkt av dem istället för på ebay.
    golda1@vendio.com

Lycka till

• Aaron

Whitestripes
    VARNING
    Så går det till: Remsa med väteperoxidgel klistras på tänderna ett par gånger per dag under två veckor. Varaktighet: Cirka ett halvår. Pris: Cirka 400 kronor. Risker: Gelén kan skada tandköttet eller sväljas och skada magen. White-stripes är inte godkänt i Sverige.

• AALF

EmileochJonas,

Jag har beställt mina white strips från Ebay via en säljare som kallar sig high*5. Leveransen var snabb och jag fick TVÅ st Crest Premium White Stips för UNDER 400:-.

Jag har tidigare använt Crest White Strips i USA och har inte upplevt något illa med dem.

Lycka till, några frågor så finns jag här.
    /AALF

• AALF

äsch, det funkade inte. Gå in på Ebay.com Klicka på search och på members, sedan "feedback history" så hittar du honom. Sen kan du klicka vidare på "items for sale"

• Tulpan

E-bay Canada tyckte jag var bättre än den amerikanska, hittade fler som kunde skicka till europa där. Har använt dessa stripes och är nöjd, tänderna blev vitare. Enda nackdelen var att man inte kan bleka hela tandraderna utan bara de 4 främre tänderna, stripsen är inte så långa att det räcker för hela.

• AALF

Tulpan,
    Undra om det är olika. Jag mindes att de var lite korta, när jag använde den äldre modellen (crest white strips) men när jag fick mina (crest PREMIUM white strps) så tycker jag nog att de var en aning längre. De täcker de främre 6 tänderna på mig och även på min sambo.

Förklaring;
    Crest white strips: använder man i 2 veckor, morgon och kväll (28 st)
    Crest PREMIUM white strips: använder man endast i en vecka, morgon och kväll (14 st)

Båda med smamma resultat, den ena är bara en förbättrad (kanske aningens starkare) version.

• TobiasT

Aaron
    Din lilla varnings grej där.

Det tandläkare inte gillar med Whitestrips är att de anser att det inte är bra att svälja en hel förpackning blekmedel. Och att det irreterar tandköttet om du sätter remsan på tandköttet istället för tänderna.

Sanningen är att det är antagligen inte bra att svälja en hel förpackning blekmedel, men aldrig hört någon som klagat över problem med magen när de använt Whitestrips.

Och det irreterar tandköttet om du har det på tandköttet istället för tänderna, precis som det irreterar ögonen som du sätter remsan över ögat istället för över tänderna.

Sen med all blekning av tänderna med blekmedel så irreteras oftast tandköttet lite, tänderna blir känsliga (illar) osv.

Följer man bara instruktionerna så är det inget farligt, och det ger ett bra resultat för de flesta.

• TobiasT

Och det är CE märkt = godkännt i hela Europa.

• Majbrud_2005

Visst kunde man köpa White Strips i Stockholm i någon butik?

Jag har tittat på Ebay men inte lyckats hitta någon bra säljare som kan skicka till Europa.

• AALF

Majbrud_2005

Visst kan du det. På Gray's American Store på Västerlånggatan i Gamla Stan, två kvarter från Drottninggatan. Ett packet ligger runt 500 kr. Så du känar definitivt på att köpa dem på ebay. Jag fick som sagt två paket för under 400 kr.

• mrs.

när ska du ha dem????

jag kommer hem till sv veckan innan midsommar och kan ta med mig om du finns någonstans nära sthlm området.

Svar på tråden white strips