strulig mage...
hej,
jag har ett problem som är jättejobbigt.. min mage är strulig & känslig. jag kan äta en sak & det går bra..för att nästa gång tex få så ont att jag måste springa på toaletten..sitter därinne med magknip & kallsvettas.. detta verkar främst vara då jag äter fet mat, kan även få ont i sidan av fet mat.. det är jättejobbigt om jag tex ska på fest, då är ju maten nästan alltid fet.. om min mage ballar ur.. ja då är det kört.. Den kan också bli helt uppblåst som en ballong precis under brösten, längst upp på magen liksom.. Tex Sist jag var på bio med min pojkvän åt jag en popcorn kartong.. & natten som följde var inte rolig.. jag hade jätte ont, helt uppsvälld, & det slutade med att jag spydde morgonen därpå, ungefär som att jag inte kunde smälta maten?
Finns det någon som känner igen detta? Det kan hända tex om jag äter ngn mat som "sticker ut" lite, som tex indiskt åt jag & killen i kista centrum.. sen fick jag åka hem., fick såå ont :(
Kanske finns det tabletter som underlättar? Jag har Silicol hemma, men det är inte alls så att det hjälper mig...... hemskt problem är det iaf.. Min kära mor har också känslig mage.. ska jag alltid leva såhär? :..(