• Female

Hur göra håret själv?

Jag funderar på att göra håret själv, på grund av att vi ska ha vårat bröllop långt ute i skärgården under tre dagar och jag kommer inte att hinna in till frisör på fastlandet.
    Nu till problemet: Jag är inte så bra på att göra frisyrer.
    Jag har blont hår 5 cm över axlarna. Vill ha uppsatt på något sätt.
    Måste jag köpa löshår? Var köper jag löshår i sån fall? Vet ni någon tidning eller sajt som steg för steg visar hur man sätter upp?
    Ni som är här inne verkar vara så fixiga och duktiga - hjälp!
    Har ni några bilder på förslag?

• Svar på tråden Hur göra håret själv?
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • mud

Inte för att jag vill få dig att känna att du valt fel, men kommer du inte vara nervös ändå på morgonen? Att då försöka sätta upp håret i ditt livs frisyr verkar lite besvärligt. Hade jag varit i din situation skulle jag letat reda på någon nära vän/släkting som fick öva, öva, öva och låta denne göra frisyren på bröllopsdagen.

Hursomhelst, jag tror att du blir lika lyckigt gift med utsläppt hår eller hästsvans som med frisörgjord frisyr så hur du än gör så blir det rätt.

• Ms Mary K

Det kan vara viktigt för somliga!!

• 20th century fox

viktigt är det väl för alla men att kalla det sin "livs frisyr" känns ju lite överdrivet. Snarare sin livs dag!!!!

• Female

Öh det är inte jag som startat denna tråd som vill ha mitt "livs frisyr". Jag vill bara vara fin i håret och undrade om tips!

Ville jag ha mitt "livs frisyr" hade jag nog betalat expresstaxibåt till frisören Mirre ut där vi kommer att vara i skärgården

Tack ni andra som svarat med tips.

• Kullan

Köp senaste numret av Bröllopsguiden, där finns flera frisyrtips, bla en "gör det själv"-variant!

Kram K

• brud05

Mitt tips är att börja med en snygg bena,
    snyggt dragen på sidan, fäst håret i en toffs, knut i nacken i den höjd som passar på dig. Sätt fast löshåret på knuten.
    När detta är gjort kan du precis som någon ovan nämnde sätta några vackra hårsmycken eller blommor i håret. Man liksom fäster fast det lösa löshåret på bakhuvudet med dessa. Du kan få det att se ut som svinrygg
    eller fäst ett stråk i taget på lite olika sätt. Ta med dig en extra stor spegel, så att du kan se håret där bak hela tiden när du sätter upp./Lycka till..

• mud

20th century fox

Jag tror att du övertolkade mig. Notera klockslaget jag skrev inlägget och försök formulera om det till något vettigare... om du läser de sista raderna i mitt inlägg igen tror jag du förstår att jag inte menade att frisyren är det viktigaste hon gör i sitt liv.

Svar på tråden Hur göra håret själv?