Vad tycker ni om fettsugning?
Jag skulle behöva åsikter.
Är det nån som gjort det?
Jag skulle behöva åsikter.
Är det nån som gjort det?
Jag skulle aldrig våga!
Tror väldigt många misstar fettsugning för en bantningsmetod. Ska man ens komma på tal för fettsugning (iaf om man vill ha bra resultat!) ska man i princip vara normalviktig. Fettsugning gör inte att man går ner i vikt, men det kan omforma t.ex. magen något om man i övrigt är smal.
Personligen tycker jag det är urdumt att frivilligt lägga sig på operationsbordet, när man vet alla risker det medför.
Jag skulle inte tveka om det var aktuellt och jag hade pengarna.
Det kan vara motiverat om man har stora komplex. Dessutom ska man vara medveten om att problemet kan sitta mer i huvudet på en, än finnas i verkligheten.
Min lillasyster har gott bort i våras efter att ha gjort flera fettsugningar, så mitt självklara råd till alla som funderar på det är:
Håll er ifrån det, är det verkligen värt risken? Har ni seriöst provat hälsosammare diet och motion? Framför allt håll det inte hemligt för familjen, tala med dina nära och kära om hur du har resonerat, varför du vill göra det och lyssna på deras råd.
Vi i familjen visste ingenting, bara hennes sambo. Hon dog efter att ha fått en kraftig blodpropp i lungan. Allt gick fort och ingen av oss hann säga farväl.
Men herregud!
Vad skulle det vara för konstigt med det?
Det hör man väl på ordet "FETT-SUGNING"
Vilken människa som helst hör väl att det är både nyttigt, normalt och bara super fräscht.
Lycka till.
KatjaA så ledesn jag blir för din och din familjs skull. Så fruktansvärt onödigt, för skönhetens skull. Jag beklagar verkligen och tack för tankeställaren.
Jag har gjort en fettsugning!!!
Jag kan fullständigt hålla med om att man inte ska göra något utan att först tänkt igenom saken väldigt noga, både en och två gånger.... Men sen är det upp till var och en.
Jag kan bara prata om mig själv och mitt beslut att fettsuga min fd ridbyxlår är ett av det bästa jag gjort.... Äntligen kan jag köpa lite tajtare byxor utan att skämmas. Jag opererade mig i aug förra året och har inga ärr och är slät över benen.
Jag tycke inte smärtan va något större problem däremot så hatade jag verkligen gördeln som man var tvungen att ha i 3 månader.
Jag skulle utan tvekan göra om det!
Är man stor så tycker jag att man ska försöka gå ner i vikt istället!
Fettsugning kan om möjligt vara ok om man är relativt smal, men har tex. stor mage som aldrig tycks gå bort.
Kondition och rätt kost är det bästa ingreppet!!!
En fettsugning kostar ju rätt mycket pengar. Och som flera skriver, det är inte ett sätt att gå ner i vikt utan ett sätt att omforma en kropp som redan är normalviktigt. Fettsugning är sista utvägen när man redan gjort allt var dieter och träning innebär och fortfarande inte får bort ridbyxlåren eller putmagen. Eftersom det kostar rätt mycket pengar att skulle jag först lägga ner pengar på att skaffa en personlig tränare som dessutom lägger om min kost, kanske även besök hos en psykolog. Om jag efter ett år av kämpande fortfarande inte var nöjd, jag då skulle jag kanske överväga en operation. Om det är någon operation som jag generellt sett många misslyckanden med och dödsfall så är det just fettsugning, medan en bröstförstoring/lyft inte verkar medföra alls i närheten så stora risker. (Men det är mina egna iakttagelser som kan vara långt ifrån verkligeheten.)
Ridbyxlår har en tendens till att gå bort allra sist, av allt fett på kroppen. Jag är rätt missnöjd med de, men tycker att kroppen är snygg i övrigt. Börjar jag dock banta, så kommer min D-kupa bli en B-kupa (dvs samma som jag hade innan jag la ut lite) och jag kommer få bära storlek 36 på överkroppen, samtidigt som storlek 40 på underkroppen. Här är det lönlöst att banta, jag blir bara fulare :(
Skulle jag få en chans att suga bort ridbyxlåren, så skulle jag göra det utan att blinka.
ps- Jag har bra läkekött, och får sällan ärr.
Youma, vad tråkigt för dig. Tänk bara på att när kroppen har viss övervikt och är otränad så är det större risk för komplikationern vid en eventuell operationö
Jag har alltså ingen övervikt.
Der verkar bara som allt fett hamnar på låren i stort sätt.. Inga fettvalkar eller något sånt över midjan, bara de hopplösa ridbyxlåren (de är inte små :( )
Jag tycker inte heller att fettsugning är någon bantningmetod, så så fall för att minska vikten och påfrestningarna på leder vid motion, men att en redan utsatt kropp får så mycket att läka, kan väl inte vara så hälsosamt heller?
Jag undrar om det är bara som jag har hört, att ju mindre fett det finns där man ska ta bort, desto ondare gör det efteråt?
Ok, jag är med. Att äta hälsosamt och motionera lagom är bara bra för kroppen och ingen påfrestning, men om du redan gör det så förstår jag din förtvivlan. Det låter som att du har en jättefin och kurvig och timglasformad kropp.
Är normalviktig och fettsög bort bullarna överst på insidan av låren för 6 veckor sedan. Det går inte att punktbanta där, så det fanns inget alternativ. Har önskat mig detta i ca 25 år. Har fortfarande inte full känsel högst upp på höger sida, det kan ta ett tag innan den kommer tillbaka. Jag har även problem med åderbråck på det benet och har haft känselnedsättning innan, så jag är inte förvånad eller orolig. 4 veckor efter operationen kände jag mig rätt okej och som vanligt igen. Det fettsugna partiet känns dock ganska stelt ännu, men det blir bättre.
Är nöjd med operationen! Skönt att slippa att låren skaver ihop och gör ont. Nöter inte längre sönder byxorna på insidan.
Lollo
Om det var riskfritt och billigt vore det bra .
Jag är lite oroad inför vilka risker det skulle kunna medföra.
I övrigt tycker jag inte att man är "knäpp" för att man gör det.
-svea-
Inte för att jag vill verka otrevlig mot dig, men vart i jösse namn har du fått den informationen om impotens?! Det är ungefär lika sant som att deoderanter orsakar bröstcancer.