Festlokaler i Skåne
Hej,
Är det någon som har tips på mysiga festlokaler i Skåne (runt Helsingborg/Landskrona)?
Hej,
Är det någon som har tips på mysiga festlokaler i Skåne (runt Helsingborg/Landskrona)?
Det beror lite på vilken typ av lokal du letar efter. Vi kommer att ha vår fest på Möllegrändens festvåning mitt inne i centrum av Helsingborg, en väldigt fin lokal med ett fint förrum (gamlatiders rökrum) där det finns en bar och stora sköna fåtöljer att sitta och vila sig lite under dansen. Själva salen är stor med högt i tak och väldigt tjusig. Här finns det även plats för ev orkester och dans. Lagmarks har också en festvåning i centrum av Helsingborg men de ska bygga ett nytt underjordiskt parkeringshus vid torget utanför så ska du ha festen i det närmaste så ska du nog se på andra alternativ. Örenäs slott är också väldigt tjusigt och där finns det ju också övernattning för gästerna och ett underbart läge vid havet.
Hej Pia,
Vi letar nog mer efter ett ställe där man själv kan ordna med mat och dryck.
Vi ska ha festen på Katrinetorps Herrgård utanför Malmö, man kan i och för sig inte ta med mat mm själv, men de är väldigt billiga!!! Man ska dock boka i GOD tid...
Jacob Hansens hus ligger mitt i centrala Helsingborg! Där tror jag att man kan ta med mat själv. På Lagmarks får du ta med dricka själv...
Soffi
Hej Liza!
Vi ska ha vår bröllopsfest på Marielunds gård mellan Mörarp och Kattarp (tror jag att den ligger..!!). Prova där. Jättemysig omgivning, lantlig och lite herrgårdsaktig. Man får ta med sig egen mat och dricka, men kan även få det ordnat där för en rimlig peng. Lycka till!
Hej!
Jag kan rekommendera Moster Mai som ligger på Långvinkelsgatan bakom jazzklubben. En urhäftig lokal och maten består av fransk eller italiensk buffé som är helt suverän. Dryck tar du med själv. Vi betalar 200 kr/kuvert och då ingår även städning av lokalen. Tel nr är 042-24 18 14.
Hej!
Jag skulle vilja ha förslag på en bra och billig festlokal i Helsingborg.
hälsningar
lena
Hej .Härslövs folkethus är helt ok att ha fest i där är allt.Lycka till
Vi ska ha vår bröllopsfest i Lydestad festlokal. Lydestad ligger i Kropp (en bit ifrån väla). Ett mysig hus med lantlig miljö. Finns ett litet kök där man fixa med maten. Kostar 500kr per dygn att hyra :o) Sedan kan man hyra tallrika och sådant för en billig peng. Du fixar all mat och dryck och sådant själv.
Vi gifter oss den 6/7 och har hyrt lokalen fre-sön. Detta för att den är så billig att hyra och så kan man i lugn och ro förbereda och sedan städa.
CeciliaS