• citronisen

30-års present HJÄLP!!!

Min pojkvän fyller snart 30 och jag har ingen aning om vad jag skall köpa!!! Börjar få panik! Vill att det skall vara något roligt men samtidigt någonting han har kvar som minne. Brukar ge biljetter, weekwnd-resor osv vilket alltid är väldans uppskattat men nu vill jag att det skall vara något mer bestående och "speciellt". Därför faller också kläder och golf-prylar bort. Vad har Ni gett Era respektive när de fyllt jämnt?

• Svar på tråden 30-års present HJÄLP!!!
  • Tolin

Jag gav min älskling en weekend-resa till Skagen i 30-årspresent. Vi var i Thailand när han fyllde år så därför passade det ganska bra att ta något som man inte behövde ta med sig... Om jag skulle ge en pryl skulle jag nog gett honom en fin klocka. Iofs så tycker jag nog att minnen av upplevelser man haft tillsammans är mycket "beständigare" än saker.

• Devoted

Han fyllde just 30. Jag bjöd honom på:
    En heldag på Hasseluddens yasuragi.Härliga utekällor o underbar mat.
    Därefter champagne hemma.
    På kvällen middag på Sveriges lyxigaste restaurang Edsbacka krog (två stjärnor). Där hade jag ngr dagar innan tillsammans med kökschefen komponerat ihop en 7-rättersmeny med vinpaket. Fantastiskt.
    Det var mycket uppskattat och ett minne för livet (men inte beständigare än så dock...)

• Kasse

Köpte en jättesnygg armbandsklocka till min sambo när han fyllde 30. Väldigt uppskattat och det är en bestående sak.

Vi gillar tydligen klockor, för jag fick en av honom när jag sedan fyllde 30.

• citronisen

Tack för otroligt snabba svar och bra idéer - detta är en helt fantastisk sida! Håller helt med om att upplevelser eg. är beständigare än saker...

Vad köpte Ni för klockor? Märke och pris vore intressant att få veta!

• Tolin

Jag köpte ingen klocka, men jag råkar veta att min älskling är "kär" i en Tissot T-Touch. Den kanske din karl också gillar... Kostar runt 5500:-.

• Znitan

Jag gjorde en överraskningsfest med mat, dryck happenings och hela faderullan. Hade bjudit in alla nära och kära och vi var nästan 50 personer. Mycket uppskattat! Dessutom fick han en rakapparat i värstingmodell. Hela dagen startade med en trevlig champagnefrukost.

• citronisen

Oj, oj - nu börjar jag känna pressen att åstadkomma något riktigt bra - önskar att jag hade tiden att fixa en riktigt bra överaskningsfest men tyvärr hinns det nog inte med.

• Karamella

Weekendresor är vår grej också, samt fiskeguidningar, middagar och sådant. Men till 40års-dan blev det faktiskt en klocka Alla verkar ha liknande idéer här! Överraskningresorna har gått till London,Trosa,Hooks Herrgård i Småland,Kökar (sydöst om Åland) Fiskeguidning utanför Dalarö och en heldag på Sturebadet. tror märket var Citizen förresten.

• citronisen

Fiskeguidningen låter kul och annorlunda. Hur gick det till? Hur hittar man det? Vad kostade det?

• CoolJen

Min kilel fyllde 30 i januari och jag gav honom en mini kryssning till Åbo, fast det var över natten och det var Spa behandlingar.
    Kanske lättast att kolla på siljalines hemsida...där står det om de olika evanemangen som händer på båten.
    Vi fick varsin massage, 2 rätters middag med vinprovning, champagne+frukost, räk/ost bricka på denna resan och det tror jag han var glad för.
    Dessutom var det skönt att bara kunna vara med varandra, men inte hemma.

• Karamella

Citronisen! Anlitade fiskeguiderna. Tror det kostade 3.800:- ( man betalar per båt) Jag och min kusin gav det i present till våra födelsedagsbarn, de fyller med 1 veckas mellanrum. kolla www.skargardsguide.nu

Svar på tråden 30-års present HJÄLP!!!