• Tettan

Lila godis!

Vi gifter oss 22:a maj (hjälp det är ju snart) och vi har färtemat lila. Nu har jag funderat lite på om man ska ställa något litet glas eller liknande hos varje gäst med lite godis i. Finns det något godis som går åt lila? Jag har för mig att det finns små mintkulor i olika lila/rosa nyanser är det någon som vet? Det är alltid gott med något med mint smak efter middagen. Jag funderar på att lägga dem i sådana där små plastglas som man kan ha snaps i och sedan klistra ett lila smalt siden band runt kanten. Vad tror ni om det? Är det någon annan som har ett bättre förslag? Det får dock inte kosta för mycket eller ta för lång tid att fixa!!!

• Svar på tråden Lila godis!
  • Katt

Violtabletter är lila, och väldigt goda!

• Det blir i år!! f.d Kanske i år??

Det godis jag kommer på som är lila i färgen är viol-godisar av olika slag. De är ju också väldigt goda. :)

• 10na

I Norge har vi OperaMint. Rosa, lilla og hvite "mintdrops" med farget sjokoladetrekk. De er ganske gode og veldig lekre. Tror ikke de er norskproduserte, så kanskje de fins i Sverige også? Selges i poser. Produseres visst av Toms, men jeg finner ikke noe om det på nett... Men spør i en velassortert matbutikk! ;)

• Tettan

10na

Jag tror det är just dessa "mintkulor" jag tänker på. Ska gå runt och kolla i affärerna om jag hittar dem annars är ju som sagt violgodisar också väldigt goda.

Tack alla för tipsen!

• sara.k

vi ska oxå ha färgtemat lila (ljuslila)
    har du nå tips på nåt annat lila som du har kommit på förutom godis?

• Mrs. Simon

kanderade sma violer ar sota (kanske ej sa goda men valdigt dekorativa. MAn kanske kan ha dem som dekoration annars?)

• Lenchen

I manga affarer med losgodis finns just sadana mintabletter som ar ljuslila. Med mintfyllning med lite choklad runt och hard mint ytterst. De hittar du sakert latt

• Lady Lager

Hej! Panduro säljer sockermassa som man kan färga in med olika karamellfärger och smakämnen. Givetvis kan man koka själv tror det kallas fondant gör på socker och glucos tror jag)
    Den är lika lätt att hantera som marsipan men mindre fet.
    Man kan ju göra runda kulor eller köpa formar som man stansar ut med.
    Vi ska ha utkavlad sockermassa på tårtan istället för marsipan och vi gör egna ljusrosa rosor runt tårtan med hallonsmak och mörkgröna murgrönaslingor ovanpå!
    Lycka till!

• citronen

Hej Tettan!!

Du kan ju även köpa ditt/bådas favorit godis, och köpa fint lila papper å slå in godisarna i

Svar på tråden Lila godis!