• nalla
    Äldre 30 Apr 00:01
    14064 visningar
    15 svar
    15
    14064

    Xenical el Reductil?

    Hej Trollsanna!
    jag har provat båda preparaten men är inte nöjd med något av dem. Xenical gjorde så att jag var tvungen att konstant ha en toa i närheten av mig. Nu är det ca åtta månader sedan jag slutade med dem och jag har fortfarande problem med magen ( täta toa besök), jag gick inte heller ner något med detta preparatet.

    Reductil hade inte samma biverkningar men jag tyckte inte detta preparat var något bra jag gick inte ner något med detta heller.
    Dock bör jag tillägga att eftersom dessa preparat inte hjälpte mig att gå ner så sökte jag ett annat läkarutlåtande- och fick reda på att jag hade fel på sköldskörteln ( alltså fel på min ämnesomsättning) och detta var en av anledningarna til att jag inte tappade i vikt.

    Men det kanske fungerar bättre för dig :) lycka till

  • nalla
    Äldre 2 May 23:16
    #0

    Hej anderssonskan!

    jag började på Levaxin för ca 4 månader sedan och har fått min dos ökad en gång till 100mg. Tar det verkligen så lång tid som 3 år innan ens vikt börjar att rätta till sig??? Jag trodde inte att det skulle ta så pass lång tid... jag mår redan så dåligt över min vikt :( har börjat hos vikt väktarna men endast tappat två kilo på två månader, fast jag följer programmet:( Det känns rent utsagt riktigt meningslöst...
    Tacksam för svar :)

Svar på tråden Xenical el Reductil?