• madddee

cerazette

jag har planer på att börja med p-piller, har fått tid till barnmorska den 6 maj... Min svägerska håller på att utbilda sig till barnmorska och hon rekommenderade verkligen cerazette! tänkte ni kanske har lite synpunkter åxå...

Är det säkert med cerazette? kan man förskjuta mens med cerazette om den inte försvinner? är det vanligt att mens försvinner? har man småblödningar i början innan kroppen har "stabiliserat" sig? vad finns det för biverkningar? finns det andra piller som är bättre?

många frågor...men så är jag rätt grön på området åxå

• Svar på tråden cerazette
  • MarieCaroline

Hej,
    Jag mådde väldigt bra när jag åt Cerazette och hade gärna fortsatt med dessa om det inte vore så att jag ficks väldiga problem med akne. Dock har jag fått problem med akne med alla hormonpreparat som jag försökt mig på så detta var inget specifikt för Cerazette.

Hade inga problem med mellanblödningar, utan mensen försvann helt och hållet. Jag har tidigare ätit Exclutena och då hade jag väldiga problem med just mellanblödningar.

Jag tror inte att man kan skjuta upp mensen med Cerazette.

Efter att har provat de flesta preparat som finns på marknaden så måste jag säga att om man bortser från kondom så är Cerazette det som gett mig minst problem.

Hoppas att mitt svar kunde hjälpa dig lite.

• Druvan

Jag åt Cerazette under en period. Jag hade inga problem med mellanblödningar, mensen försvann helt och hållet, jätteskönt!

Däremot fick jag precis som MarieCaroline jättemycket problem med acne speciellt på ryggen. Det är fortfarande inte riktigt bra och jag slutade med Cerazette i början av november förra året.

• madddee

åhå, tack för era svar!! hoppas att jag inte får problem, med acne... men man kan väl aldrig riktigt veta hur man kommer reagera när man börjar med piller eller? går det att förutsäga någorlunda bra?

• alfrida 5/6-04

Ett litet tips!!! Sök på cerazette i gamla trådar, vet att det ska finnas en med många inlägg.

• IdaE

Jag har ätit cerazette i drygt 6 månader. Eftersom man äter ett piller om dan jämt, kommer mensen lite som den vill. Jag har ca en gång månaden fortfarande. Tidigare hade jag migrän ofta, nu bara en gång i månaden. Jag känner mig också mycket gladare nu än i höstas... Problemet med cerazette för mig är att komma ihåg att ta dem. Är ju ett minipiller och man får bara glömma det i 3 h! Men jag älskar mina cerazette och kan rekommendera dem!

• jajjan

Hur man reagerar är ju helt individuellt.
    Jag har dock blivit av med mensen helt, samt helt blivit av med min acne nu, som jag har haft problem med i 10 år då jag ätit p-piller!
    Så ceracette funkar fint för mig.

• Aleathiel

Jag hade mellanblödningar i flera månader, sedan försvann mensen helt. Nu har jag slutat med alla hormonella p-metoder, och nu känner jag igen min kropp igen

• madddee

tack för alla svar!!! har kollat runt lite i gamla trådar åxå (tack för tipset!) så nu har jag lite mer kött på benen!

Tack tack!!

• skorpion

Jag var tvungen att sluta med Cerazette efter att humöret åkte berg och dalbana... Mest neråt Slutade med att jag skällde på sambon i tid och otid. Mensen höll upp två månader i stöten ungefär och sedan hade jag mens i tre veckor.. Inte så positivt kanske, men hoppas det går bättre för dig. Jag har provat Follistrel nu och humöret är bättre men brösten känns som DD-kupa (är b) och ömmar som sjutton två veckor innan mens...

• linduspindus

jag tycker som att par andra att dessa minipiller är super:) Slutade med Desolette 21 o hade väl mens i 10 dagar o sen i september så har jag inte haft ngn mens:) Den enda nackdelen är ju tidsmarginalen...speciellt när man inte har regelbundna tider i livet..men det går..man kan ju lägga en påminnelse på mobilen:)

Svar på tråden cerazette