• fidanzata

Solarium

Hur långt innan / hur många gånger behöver man sola i solarium för att får lite färg på armarna? Jag går och drar på det för jag gillar det verkligen inte. Vill inte bli jättebrun (tycker det ser konstigt ut i slutet av maj) men inte känna mig likblek.

• Svar på tråden Solarium
  • Mariana

Jag har precis samma problem=) Jag tänkte ut en plan; om jag börjar sola i mitten av maj, så borde jag se brun ut till mitten av Juni.

Frågan är nu bara hur många gånger i veckan man ska sola solarium. Jag har jättesvårt att få färg, så om man börjar med en gång i veckan i två veckor, sedan solar man oftare de två sista veckorna. Eller hur har du tänkt "lägga upp" det?

• fidanzata

Jag tänkte börja förra veckan..... Nu ska jag äta medicin i ett prat dagar och där står det att det kan bli hudförändringar vid solning, så jag får väl vänta några dagar till. Ny plan är: sola 2-3 gånger i 3 veckor (inte dagarna innan bröllopet). Gifter mig om exakt 1 månad. Har provat att sola i nya solarier där man bara solar ca 10 minuter, så jag hoppas det finns ett sånt i närheten.

• Mrs Robert

Hej det beror ju på hur lätt man har för att ta färg och hur "blek" man är från början! Jag gifter mig 12 juni och har börjat att sola nu 1 ggr veckan i ett supersolarium för jag har väldiggt blek hy och har svårt att få färg. Jag bräner mig istället, men det går över på 1-2 dagar...

• Mariana

Jag gifter mig den 19/6. Sånt där supersolarium verkar inte vara så tokigt=) Jag ska också försöka hitta ett sånt. 3 ggr i veckan verkar vara lite mycket, men du fidanzata kanske är lite brun sen tidigare? Jag tror att det är bättre att börja sakta och sen öka på när man börjar få färg.

• fidanzata

Jag är rätt blek, men blir ganska lätt brun och bränner mig sällan när jag väl solar. Vi får se vad som händer första gången. Egentligen så är ansiktet i ´nte så viktigt, utan armarna, ansiktet går ju alltid att göra lite rosigare med rouge.

Svar på tråden Solarium