• Ms Mary K

Någon fler som vill ha barn, NU!!??

Jag börjar känna mig mer och mer redo för att skaffa barn. Blir så avundsjuk på alla nyblivna mammor med barnvagnar eller med bäbismagar!

Jag är 28 år och jag antar att det är min biologiska som tickar;)

Jag gifter mig i juli och efter det får vi se när det passar. Det är ju en fördel om båda har bra inkomst.
    Kram/Jessica

• Svar på tråden Någon fler som vill ha barn, NU!!??
  • vanessa

Jag vill jättegärna ha barn och min sambo vill det ännu mer. Men vi har beslutat oss för att vänta till efter bröllopet, det blir för mycket att försöka få barn och planera bröllop samtidigt.

Vi har väl inte direkt en ordnad ekonomi eftersom jag pluggar och sambon har ett deltidsvikariat men vi känner att ekonomin åtminstone är så att vi klarar oss. Dessutom är sambon och blir jag utbildad inom områden där det är jättelätt att få jobb.

• E_K

Jag vill jätte gärna ha barn nu fast jag "bara" e 22 för vissa. men jag och fästmannen vill vänta tills vi har gift oss nästa sommar och sen vill jag ta klart min högskoleexamen... Så jag blir nog tvungen att vänta minst 2 år till...

• shalimar

Skönt att höra att jag inte är 1)för gammal 2)för ego... nu när lillsyrran är gravid och jag hänger på Familjelivsajten en hel del *s* så känns det väl inte riktigt lika avlägset det där med barn. Men jag vill gifta mig först, sen ska vi skaffa katt. Sen får jag se hur jag ställer mig till barn.

Nu ska jag nog blanda en drink och lägga mig i jacuzzin... EGO har talat...

• JA!!!!

Jag har velat ha barn sedan jag var 20 (är 26 nu) men har inte träffat den rätte förrän nu och då visar det sig att det är något fel på mina äggstockar/ledare. Ska göra en titthålsoperation i början på juni och får förhoppningsvis veta då vad som behövs göras. Är orolig att jag inte kommer att kunna skaffa barn på naturlig väg.

• Bonadea

Jag/vi vill jätte gärna ha barn! Vi gifter oss snart och sen får man se vad som händer :D Vi har båda fast jobb nu så det är inget hinder just den biten... att man inte har nån stadig inkomst eller så.

Som sagt här tidigare... barn är en gåva. Det är inget man kan planera in hur som helst. Ett barn kommer när det kommer. En del blir gravida på en gång, andra blir det aldrig... man får ta det som det kommer. Även om man lääängtar och drömmer!! :)

• sara_andreas

jag var aldeles säker på att jag ville ha barn tills för inte alls så länge sedan.
    Har varit inne på familjeliv sedan i höstas och var i planerar stadiet. Blev gravid i början av året nu och genomgick nyligen ett uppslitande missfall.
    Så nu är jag avskräckt för en bra tid fram över. Nu vill jag ta det lugnt och fokusera på det kommande bröllopet i höst istället och så får jag se hur vi gör efter det.

• JA!!!

Gjorde titthålsoperationen i torsdags och det är inget fel på mina äggstockar/ledare. Men varför blir jag inte gravid för????? Jag fattar inte.

• carameel

Jag har börjat längta massor efter barn de senaste månaderna! Men sambon är inte riktigt lika positiv. Visst vill han ha barn, men det är ingen brådska direkt. Ja,ja, det blir bröllop om ett år, så får vi väl se sen....

• Cinnamon

Jag sällar mig till vill-ha-barn-nu-gänget. Sambon vill också ha barn, fast inte lika illa som jag. Vi har bestämt att vi väntar tills efter vi gift oss i alla fall...

Svar på tråden Någon fler som vill ha barn, NU!!??