• Genki

Sexproblem

En liten, men intim, fråga..
    När jag har sex med min pojkvän blir jag inte lika våt som jag blev när vi blev tillsammans för 2 år sen. Vad beror det på? Kan man göra något åt det förutom glidmedel o sånt? Vill att det ska vara som förr! Är det nån som prövat såna "sex-uppiggare" som finns i hälsokostaffärer, typ Rosenrot eller vad det heter? Fu kar det, eller finns det nåt annat? Vill att det ska funka naturligt.

• Svar på tråden Sexproblem
  • Lina2004

Använd lite glidmedel, det är nog det bästa.

Vi har provat både rosenrot och häxdroppar för skojs skull, men inte fått någon direkt effekt av någon av dem. Min kille reagerade faktiskt tom tvärt emot och blev mindre sugen av båda...

• vanessa

Ha sex runt ägglossningstider eller ha lååååååååånga förspel.

• betsy14

Jag har märkt precis samma sak!
    Har iofs haft en del problem med svampinfektioner och undrar om det kan bero på det, att s l e mhinnorna blivit torrare.

• mud

Vi har också haft såna problem, jag gick till apoteket och köpte en tub med glidmedel och nu behövs den nästan aldrig. Det är väl något psykologiskt i att veta att jag kan ha sex även om jag inte fungerar som jag ska som gör att det fungerar.
    Dricker du tillräckligt mycket? Annars tycker nog kroppen inte att det är nödvändigt att "slösa bort" vatten på sånt.

• EmmaPemma

Långa förspel och "vilda" fantasier brukar göra underverk....

• Jennifer E

Tror EmmaPemma har receptet! Annars ngn ero*isk film? Sådan där stimulerande kräm som man smörjer in i de nedre regionerna? Daisy eller ngt sånt heter den tror jag. Leksaker?

Men hederligt gli*medel är nog det bästa tyvär...

• Ei saa peitää

Oralsex brukar funka finfint.

• mrs taylor

Kan det vara så att du äter P-piller? jag hade samma problem med detta föut när jag åt p-piller men sedan jag slutade så är det inga problem alls inom detta område längre ;=) snarare tvärtom faktiskt, min sambo blir lite trött på mig ibland när han vill sova...

Jag rekommenderar att du provar något annat icke hormonellt preventivmedel i stället för att se om det blir bättre.

• _augustibrud

Jag har exakt samma erfarenhet som mrs Taylor! Eftersom mina båda systrar har erfarenheten att lusten kommer tillbaka utan p-piller, provade jag också hormonfritt skydd (pessar). Vilken skillnad! Vid ägglossning går min fästman inte säker!

Fast det klart, samma flöde som när man var nykär är nog svårt att komma tillbaka till.

Svar på tråden Sexproblem