Jag ar ocksa tillsammans med en Amerikanare. For oss ar det inte sa farligt just inom den narmaste familjen med kulturkrockar. Hans familj var valdigt OK med att vi flyttade ihop innan vi var ens forlovade, och vi ar alla valdigt bra pa att lata de andra gora sin grej vad det nu an innebar. Hans kompisar darimot tycker vi ar jatteknasiga som har flyttat ihop innan vi gift oss, och skall ha brollop i Sverige mm. Jag tror dessutom att det kan bli lite mer krockar nar vi skaffar barn, for dar ar vi nog valdigt olika. Vi ar dock beredda, sa forhoppningsvis blir det inte for krangligt.
Det viktigaste ar anda att respektera och acceptera var den andra kommer ifran och inte vilja andra den andra!! Det har jag manga kompisar har som har haft svart att forsta. De tycker liksom att efter att ha varit i Sverige nagra ganger sa mste ju deras pojkvanner fatta hur det ar hemma, och bara rulla pa nar vi gar runt i t-shirts utan byxor och en kompis kommer over hemma, eller inte tycker det ar sa viktigt att ha fordragna fonster i sovrummet etc. Ar det nagon som har nagon rolig kultur krock att beratta om?
Jag kan ju borja med att beratta hur min kara pojkvan tog all rostbiffen mamma hade kopt som palagg speciellt for amerikabesoket forsta gangen han kom over. I Sverige tar man ju bara en skiva av allt och lagger den pa en skiva brod. Har skall det ju vara jattemycket av det mesta, sa han tog alla tva hekto rostbiff och la det pa sin macka. Mamma visste inte vad hon skulle gora efter det. Hon trodde ju att hon hade kopt tillrackligt for en hel vecka, till flera personer!! Jag har aven snokat runt naken i hans foraldrars kok en gang for jag tankte ju inte sa klart mitt i natten, (ville ha lite vatten). Som tur var kom bara han syster ut, och hon ar ratt sa cool. Tank om hans mamma skulle kommit, jag skulle aldrig kunnat ata middag dar igen!!
kanske inte sa roliga, men typiska.