• Grönöga

Menskopp!

I tråden om Ellen tamponger började det ju pratas om menskoppen! I Sverige verkar det ju bara vara activebabycare som man kan köpa från. Var inne på mooncup.co.uk och där säljs diva varianten fst till ett billigare pris. Ni som vet mer om koppen, är det samma kopp som man kan få tag på i Sverige? Vilken kopp är originalet och vilken är den som ni tycker man ska köpa. Det verkar ju finnas olika märken.

• Svar på tråden Menskopp!
  • Henrike

Jag köpte min för evigheter sen från Canada, det är en Keeper. De nya är gjorda i silikon (eller nåt) istället för gummi vilket gör att man kan koka dem om man vill (går inte med gummikeepern). Jag skulle rekommendera den som går att koka, och därutöver den billigaste. Mooncupen ser ut precis som min keeper, bortsett från färgen.

Lycka till, du ångrar dig inte!

• Meddelande borttaget
  • MeLyAnA

jag har en DIVA-cup från www.activebabycare.com/ Det är en svensk sajt. Jag är jättenöjd!

DIVA är väldigt lik mooncup förrutom att DIVA är slätare på utsidan, ser det ut som iallfall... Köp den från activebabycare så kan du prova den i ett halvår. Gillar du inte den så får du faktiskt skicka tillbaka den

• Grönöga

Jag vet att den går att beställa från den svenska sidan det är bara det att mooncup bara kostar 18 pund inklusiva frakt och jag har otroligt dåligt med pengar just nu...
    Sen står det nåt om på mooncup sidan att det är hål i den vilket gör att det är lättare att ta ut den. Alltså inte hål som kan göra det lättare för koppen att läcka, bara lättare att ta ut den på nåt sätt. Är det så med Keepern oxå? Plus att det ska vara några ränder eller ribbor på som man ska ta tag i när man tar ut den.
    Ja, ja det löser sig. Ha det gott!

• isis

Ja det är små små hål i den andra med och räfflor.

• Cassiopeja

Ursäkta en mindre vetande person... VAD är en menskopp??

• Grönöga

Gå in på sidorna som vi tipsar om så får du veta. Lite kort bara, en kopp som blodet samlas i och som är billigara mer skonsamt mot kroppen osv. Skynda dig och läs!

• isis

Den bästa uppfinningen någonsin? :D
    Skulle gladeligen ge den som kom på det något nobelpris! :D ;)

• Icapika

Bara en fråga till er som använder den. Blir det inte kladdigt när man ska hålla på med den?

Svar på tråden Menskopp!