Åsa Jinder-den vackraste människan jag nånsin mött
Hörde denna i nån reklam, är det nån som kan hela texten så man vet om den är lämplig... jag tycker ju att HAN är den vackraste människan jag nånsin mött! Vet ni om man kan lyssna på den på nätet?
Hörde denna i nån reklam, är det nån som kan hela texten så man vet om den är lämplig... jag tycker ju att HAN är den vackraste människan jag nånsin mött! Vet ni om man kan lyssna på den på nätet?
Det låter som en god idé då... det blir nog den
TACK för all hjälp
Vi ska oxå ha den på vårt bröllop och jag reagerade oxå på famnar först men jag tycker sången är alldeles underbar.
Vet ni om det är Åsa Jinder som har skrivit sånger??
Noter & text till denna lilla visa finns i Pophits 2003 eller Hits 2003, går säkert att låna på biblioteket.
Jag har den annars om nån vill låna!
Även vår solist ska sjunga den i kyrkan. som en sång "från mig till min blivande" liksom.
Känns sååå rätt! Som om den handlar om mig/mitt liv och hur det ändrades när jag ÄNTLIGEN träffade rätt! Att det sjungs om "många famnar" berör mig inte alls. Jag är 36 när vi gifter oss så det finns nog ingen som på allvar tror att jag är "oskuld" då... *ler*
Ja, det är Åsa Jinder som skrivit musiken (och KajsaStina Åkerström som skrivit texten).
Hej hopp! :)
Underbart förslag! vi satt senast igår och letade efter låt nr 1, vi skall ha "from this moment" som låt nr 2 i kyrkan, säger liksom "allt". Detta låter ju perfa för oss. Jag har varit gift förut och min M2b var förlovad och han hade precis friat, fått ja, när hans gammla bröt upp.
Nu måste jag bara höra melodin åxå, någon som vet om man kan göra det på nätet?
www.asajinder.com Där kan man lyssna på en liten snutt. Lagom så man får känslan iaf. Där finns också länkar så man kan ladda ner noterna för en liten peng. Äras den som äras bör. Åsa Jinder har skrivit mycket bra musik och en del passar för bröllop.
Tack!!
www.mats.se/Cajsa%20Stina%20-%20Av%20langtan%20till%20dig.mp3
Vi har sjungit den låten flera gånger med min kvartett på bröllop. Jag tycker den passar jättebra. Det där med att lämnat många famnar det kan man ju ta med "en nypa salt" och lägga in den betydelsen i orden som man själv tycker att det står för.
ink:
Den går inte att köpa om man bor i sverige....
på den sidan iaf.
Om någon av någon anledning inte vill ha låten i kyrkan så är det även en vals - perfekt att dansa brudvals till! Det gjorde vi...
Vi hade denna underbara låt i kyrkan när vi gifte oss förra sommaren. Prästen berättade att hon varit mycket skeptiskt till låten första gången hon hörde den, men hade gjort din egen tolkning av låten: Dagens unga människor kramas mycket och ofta, så på det sättet har de flesta lämnat en massa famnar innan de gifter sig... Lite gulligt tycker jag! Kändes bra att veta att det var ett godkänt låtval.
Åsa Jinder har inte skrivit musiken - den är skriven av någon som heter Jan Krantz. Dock har hon skrivit texten, jag hörde henne prata om att hon skrivit den till sin nuvarande man/partner på tv någon gång.
Jag sjöng med Åsa Jinder i julas och hon berättade då hur hon skrivit denna låt till sin nuvarande make, som hon tyckte var det underbaraste som fanns.
Den finns dock framförd av Cajsa-Stina(men hon har ej skrivit texten)