En "gammal" tråd, men jag svarar ändå :)
Vi var på bröllopsresa till Maldiverna, 10 dagar i feb 2003.
Ön heter Meeru och det tar ca 50 min från flygplatsön med speedbåt.
Om man tar en annan ö tex Kuredo som ligger längre bort, kan man få räkna med en resa upp till 6h om det blåser.
Det var underbara 10 dagar, på morgonen gick vi en promenad runt ön(tog ca 20 min) och åt sedan frukost.
Solade och badade och läste, åt lunch, solade och badade och läste, åt middag och slappade på verandan eller tog en drink på stranden.
Min man åkte i väg på några dykturer, vi hyrde snorkelutrustning, varje kväll var det en aktivitet, tex film, ett band som spelade osv.
Vi hade inga skor på oss från det att vi kom till de att vi åkte hem och inga pengar behövs, man skriver upp rumsnumret och betalar vid hemresa.
Vi hade helpension, vilket ej inkluderar dryck, men Meeru var en ganska billig ö (nästan som hemma) så jag rekommenderar inte att köpa till all inclusive, för då gäller det att dricka mängder med sprit för att ha igen de pengarna.
Maten består av både vegitariskt, fick, kyckling och kött, ris, potatis och pasta, allt som en buffé både lunch och middag och även en stor frukostbuffé, så det finns alltid något man tycker om :)
Till Maldiverna åker man för att slappa och umgås, inte för att gå på sightseeing osv.
Det är så underbart, bara turkost hav och sand, inga myggor eller andra kryp och ett härligt lugn!
Har tidigare varit i Västindien och Mexico, men något mer turkost hav har jag aldrig varit med om!
Vi åker tillbaka till samma ö i november med vår då 1 1/2 åriga dotter, lääängtar!