• mulann

Var på Åhlens idag -nu har jag ännu mer panik!

Frågade efter sminkkurs/råd och det ska jag få-kostar 150 kr och då får man köpa smink för den summan. Men hon skrämde mig och sa att det är verkligen inte lätt att sminka sig själv en sådan dag och få det bra. Hon skulle inte rekomendera någon det och tyckte synd om mig som är tvungen att göra det själv:(

Dessutom så sa hon att sminket jag behöver köpa kostar minst lika mycket som att bli sminkad den stora dagen. Jag vet det men det finns ju ingen möjlighet för mig att få nåt proffs att göra det.

Undrar vad man behöver egentligen?

• Svar på tråden Var på Åhlens idag -nu har jag ännu mer panik!
  • 2.7.2005

mulann
    Skitsnack om man får säga så.
    Smink kostar inte alls lika mycket som det kostar att bli sminkad.
    Köper du hela Åhlens visst kostar det mycket men allt beror på vad du ska ha för nåt.
    Du behöver, läppstift, underlagskräme, mascara, och ögonskugga.
    Allt beror på som sagt. Beror på vad du vill använda och vad du brukar använda.

• 2005

Dessutom kan man ju köpa på sig lite då och då, och öva inför självaste bröllopsdagen.

Du skall se att det kommer gå så bra, och du kommer bli en underbar brud!

Kram

• Bonadea

Håller helt med - skitsnack! Jag föredrar att sminka mig själv för att kunna se ut som mig själv och inte som nån annan. Visst att jag kommer sminka mig lite mer än normalt, men inte så det blir för mycket heller. Vi gifter oss nämligen mitt på dan mitt i sommaren så det skulle bara se kul ut om man var för spacklad i ansiktet! Allt kostar dessutom inte alls mkt. Beror ju helt på vad man köper för märken!

• bimbim

Även om det kostar lika mycket att köpa in sminket som att bli sminkad så har du ju sminket kvar, det tar ju inte slut på en dag. Och som sagt, köp sminket i god tid innan och öva mycket. Jag tror det blir jättebra!

• Piggelina

Hmmm. Hennes roll är väl att ge dig tips så att du faktiskt ska kunna sminka dig själv så att det blir bra?!
    Jag tror att du kommer att lyckas alldeles utmärkt med att sminka dig, träna bara innan så löser det sig. Det behöver ju inte vara så avancerat, man vill ju bara förstärka det man redan har så att säga. Dessutom har du ju kvar sminket sen!

• mulann

Tack för era svar! Jag får väl se hur jag ser ut när jag blivit sminkad av henne. Jag vill inte att det ska vara för mycket men jag vill ju att det ska sitta, att det håller för skratt och tårar. Jag hoppas det blir bra i slutändan.

• Jenny28

ett tips!
    när hon sminkat dig o du är nöjd så ta några foton med digitalkamera o öva, öva, öva!!!

• londonbruden

Jag har blivit sminkad och fatt lite rad och tips! Det blev jattebra och visst kopte jag smink for en del men det var ju sant jag behovde anda typ foundation, puder mm och det har man ju som sagt kvar och kan anvanda efterat ocksa!

Jag ska sminka mig sjalv - tycker det kanns bast sa.

• augusti -04

Om man är medlem i Wedins får man provsminkning på Make Up Store billigare! Tror det var 100 kr bara!

• Monn

oj, jag är medlem i Wedins, men hade ingen aning om att det blev billigare på make up store. Men det är ju jättebra!

• augusti -04

Klippt från Wedins hemsida! :)

Gå på Make Up-kurs!

Klubbkunder får gå på makeupkurs för halva priset. 180 minuter lång gruppkurs där en makeup-artist visar hur man lägger en dag- respektive kvälls-makeup. Efter introt får du låna smink och testa själv. Makeup -artisten ger individuell hjälp med färgval samt råd och tips. Varför inte passa på att lägg en makeup man inte använder varje dag?

Kursen kostar normalt 200.-/pers men för Wedins klubbkunder är priset 100.-/pers. Dessutom har alla klubbkunder 20% rabatt på hela sortimentet vid kurstillfället och ett specialerbjudande på mascara - Vid köp av två mascara 119:- eller 139:- ges 100 kr rabatt.

Tid för makeupkursen (ta gärna med väninnor för en intressant och trevlig stund!) bokas direkt hos respektive butik. Uppge bokningskod "Wedins". Erbjudandet gäller tom 30 juni 2004. Finn närmaste butik och adresser på www.makeupstore.se Make Up Store är en rikstäckande makeup kedja och erbjudandet gäller "landet runt".

Svar på tråden Var på Åhlens idag -nu har jag ännu mer panik!