Tillsammans med 13 år äldre man
Hejsan alla!
Jag är ny här på forumet men har ändå läst igenom de i mitt tycke intressanta diskussionerna. Jag intresserade mig särskilt för diskussionen om åldersskillnad eftersom min kille är 13 år äldre än jag. Jag är 25 och han är 38. Vi har varit tillsammans i fem år.
Jag anser att vi kommit till det stadiet när vi skall välja hur vi vill ha det i framtiden angående ev. giftermål och barn. Jag känner mig inte redo för att bli mamma ännu men eftersom min kille är så pass mycket äldre och fyller 39 i år funderar jag på att det ändå vore bäst att skaffa barn så fort som möjligt.
Ibland tvekar jag också och hakar upp mig på ålderstänkandet. Ex. om tio år är han 50...han är över 60 när våra barn är 20 osv...Samtidigt kan det skrämma mig när jag ser att han fått de första gråa hårtsåna. Jag är inte alls utseendefixerad utan älskar honom väldigt mycket! Han är min bästa vän och vi har skoj tillsammans och kan vara oss själva. Men ibland är jag rädd att åldersskillnaden skall komma att bli negativ. Oroar mig för att förlora honom och bli änka tidigt i livet även om jag naturligtvis vet att jag också kan dö före honom. Sånt vet man ju aldrig. Annat jag kan vara lite orolig för är att han skall bli "gubbig" och försoffad om några år.
Så jag skulle bli glad om andra som har stor åldersskillnad i sitt förhållande ger sin syn på saken. Har ni också varit inne i en sån här fas trots att kärleken till honom finns där? Hur gjorde ni isåfall för att komma över det?
Snälla..jag behöver ert stöd just nu! Befinner mig antagligen i nån ålderskris just nu.
Tack på förhand!
Kram / Hanna