borde man ha förlovningsfest?
Jag är nyförlovad, min älskade pojkvän friade den 29feb! Många frågar om vi inte ska ha en förlovningsfest. Borde man det?
Det är ju iofs alltid kul med fest och då kanske man får presenter!
Jag är nyförlovad, min älskade pojkvän friade den 29feb! Många frågar om vi inte ska ha en förlovningsfest. Borde man det?
Det är ju iofs alltid kul med fest och då kanske man får presenter!
äh jag tror inte att det har med det att göra. I min (och m2b's) familj är vi väl lite så att vi firar allt som vi tycker är kul och bra. Det är mest roligt. Och ingen av våra familjer är överklass på något sätt.
Däremot tror jag att det kan vara lite amerikanst faktiskt...
Vi hade ingen fest, men blev däremot firade med presenter. Jag skulle inte tycka att det vore konstigt att bli bjuden på en förlovningsfest, snarare riktigt roligt!
Visst kan ni ha förlovningsfest. Kul att fira. Fast att ha en fest för att få presenter känns ju inte lika bra, vet inte ens om jag skulle köpa en present till ett par som har förlovningsfest, men göra som jag vanligtvis gör när jag går på fest; tar med vin eller blommor eller nåt.
Min mamma fixade förlovningsmiddag för föräldrarna och oss. Vi fick presenter av våra föräldrar också, visste inte alls att det var något man gör, men trevligt var det. Fick nog presenter av farmor och några andra äldre släktingar också. Kanske gjorde man så förr i tiden. Vad vet jag?
Min mamma ordnade en mottagning för släkt och vänner, helt OK. Som lite uppvärming för bröllop.
Självklart ska du ha fest eller en trevlig middag bara. Förlovning är väl verkligen ngt att fira + att lite fina presenter inte är helt fel, hehehe.
Grattis föresten Brulla
Vi förlovade oss i november så vi hade "förlovningsmingel" precis innan jul. De flesta kompisarna var hemma inför helgen och det var kul att ha en anledning till att dra ihop gänget!
Ett bra alternativ tyckte vi!
Vi fick present både från våra kompisar och från släktingar. Men vi hade ingen fest, folk kom bara över och fikade.
Vi hade ingen fest, men det är väl inte fel. Du borde kanske kolla hur det fungerar i Asien när det är där du är - där är det kanske snarare regel än undantag med fest vid förlovning. Sen beror det ju på hur man tänkt sig med bröllop. Vi förlovade oss i december och gifter oss i augusti och kommer att i mångt och mycket bjuda samma människor då som vi hade kunnat tänka oss att bjuda på förlovningsfest och då kan det kännas lite "kaka på kaka" och tiggeri om presenter. Gifter man sig längre fram eller det är andra gäster så är det väl ok.
Vi hade dock förlovningskaffe för våra föräldrar, men de trodde ju att de var ditbjudna på adventskaffe, så det var ju inget uttalat förlovningskalas.
Vi hade en fest veckan efter att vi förlovat oss.
Kallade det inte förlovningsfest, men några hade med sej presenter ändå...
Skoj hade vi iaf, och det kändes faktiskt som om dom kommit på en förlovningsfest och inte "bara" en fest...
Jag tycker det är jätteskoj när folk bjuder till fest och det finns en anledning, hur dålig anledning det än må vara...
Var en gång på en toa-inflyttnings-fest och då hade dom just renoverat toan och ville ha en fest
Kom kanske bort från ämnet, men jag tycker det är jätteskoj att gå på förlovningsfest!!
Och vi hör INTE till sociteten...
/Pomac
Vi hade heller ingen fest. Kändes lite "föråldrat" i våra ögon. Satte inte heller in någon annons (kommer vi inte göra efter att vi gift oss heller, de som "ska" veta, kommer att vara där och dela dagen med oss). Vi sa inget till nå´n heller, lät dom upptäcka det själva. I efterhand kom föräldrar och ett par vänner med presenter till oss. Det är ju alltid skoj
Vi förlovade också oss den 29/2 och jag hade samma fundering. Men det blir ingen fest för vännerna. Min pappa har bjudit ut svärföräldrarna, mamma och oss på middag däremot. Vi har dock fått presenter av vänner när vi har träffat dem. Ta reda på vilken tradition som lyder i Asien och gå efter det, fest är alltid kul.