• miz

borde man ha förlovningsfest?

Jag är nyförlovad, min älskade pojkvän friade den 29feb! Många frågar om vi inte ska ha en förlovningsfest. Borde man det?

Det är ju iofs alltid kul med fest och då kanske man får presenter!

• Svar på tråden borde man ha förlovningsfest?
  • Kräftan

Vi hade ingen fest, förstår inte varför man skulle ha det egentligen.

• Karamella

Hi hi! Vad olika det här är! Skulle ALDRIG drömma om att ha en förlovningsfest. Fick en gång en "A4" med " Äntligen...vi har förlovat oss...namn,foton m.m. m.m. " Höll på att smälla av, jag tycker sånt här är jättefånigt.

• AstaC

Vi hade inte heller någon fest. Vi annonserade inte ens. Men vill man ha fest kan man väl alltid ha fest. Jag tror dock inte att det är något man "brukar". Åtminstone inte häromkring.

• miz

Hej igen,
    glömde dock tillägga att vi bor i asien och det är inga svenskar som frågat, Jag blev också förvånad då jag inte hört talats om förlovningsfester förut, Jag ville bara kolla med er så jag inte gör helt fel...

• cybbeko

fest är väl alltid kul, ännu bättre om man har en anledning! Men jag skulle gissa att det är nån amerikansk tradition att ha förlovningsfest.

• ISLA

Vi hade ingen när vi förlovade oss. Men, det är väl aldrig fel med en fest, dessutom inte en när syftet är att hylla er?!? Känner ni för det så ha en fest, svårare än så är det väl inte.

• bää

Vi hade ingen fest, men så tycker inte någon av oss om att vara festföremål heller.
    Däremot tyckte min mamma att förlovningen skulle firas så hon och pappa bjöd ut oss på fin restaurang och så fick vi assietter av dem i present.

• vanessa

Vi firade bara tillsammans med våra föräldrar. Men då var det i samband med födelsedag så det var väl mest det vi firade. En sak som jag tycker är lite konstig är att vi fått en massa förlovningspresenter av släktingar. Självklart är vi jätteglada över det men är det vanligt med sånt?

• MeLyAnA

vi blev lite överaskade med en fest. Min M2B's mamma hade bjudit dit hela familjen när vi kom dit en gång. Lagat mat och grejat. Jag tyckte det var jättegulligt :)

• ung

Jag har fått förmig att förlovningsfester är något man sysslar med i sociteten. Är det en fördom eller?

Svar på tråden borde man ha förlovningsfest?