• bimbim

Bästa deodoranten

Nu när bröllop och sommar kommer närmare så börjar jag tänka på hur man ska slippa svettringar under armarna, speciellt brudklänningen vill man ju hålla ren och fin.
    Så nu undrar jag om ni vet vilken deo som är bäst?
    Jag vill slippa fukt och lukt och så vill jag inte att den lämnar vita märken på tröjan som vissa deodoranter gör.

Har ni en favorit som ni vill dela med er av? Skriv och berätta!

• Svar på tråden Bästa deodoranten
  • Bride in spring

Absolut torr från apoteket. Sedan slipper man svettas på en hel vecka! Toppen. Fast man kan blir röd under armarna så använd några dagar innan så det hinner lägga sig.

• MeLyAnA

jag har använt dyrare deodoranter förut, te.x adidas och rexona och de där. Men som du säger, de lämnar vita märken och de funkar faktiskt inte speciellt länge. I slutet av förra månaden hade jag lite dåligt med pengar och var i akut behov av en ny deo. Så jag chansade hejvilt och köpte en deo från Eldorado. Den hette Roll-on för henne. Och jag måste säga att jag kommer ALDRIG köpa de dyra igen! Denna kostade 15 kr och var den bästa deo jag någonsin provat. Dessutom innehåller den 100 ml istället för 50-60 som de flesta dyra gör.

Annars är ju "bats" som du köper på apoteket en jättebra! Och i värsta fall kan du ju använda absolut torr. den ska hålla dig torr och luktfri i en vecka...

• Jema

Någon som vet vad Absolut Torr kostar? Samt hur ofta man kan använda sig av den?

Jema

• Ellte

Den kostar 49,50 ... och jag tror inte man ska använda den för ofta. Jag brukar dock ha den vid speciella tillfällen, under armarna och på fötterna!

• Jema

Tack Ellte!
    Jag svettas inte sådär jättemycket precis, men då det närmar sig sommaren och jag har ett väldigt stessig arbete och en thight-tröja som arbetskläder, så vore det bra att testa den.

Jema

• Hannita

tank pa att inte raka dig precis innan du kor med Absolut Torr- da svider det som attan, och om du svettas nar du har den pa, sa kan det klia lite, men det funkar verkligen!! Jag anvander den hela sommaren, pa vintern behover jag det itne. Forsta gangen du anvander kan du behova dutta pa tva dagar i rad, men sen racker det med en gang var 5-7e dag. Funkar verklgen super!!!

• Fru Calice

om man inte har jätteproblem med mycket svett och lukt, utan brukar fixa det bra med en vanlig deo. fast man tycker att de lämnar vita märken o är lite kladdiga, då rekommendar jag vilken spray-deo som helst nästan. billiga funkar här med, typ oriflames volare-body spray, eller date-deo spray! spray deo funkar alltid för mig. de kladdar inte o lämnar inga vita märken, de bara gör att man inte luktar svett utan gott istället! =)

• Ellte

Just ja...glömde ju :) Själv använder jag Degree (heter den la) och tycker den är suverän för mig :)

• augusti -04

Jag gillar Rexona stick, för då slipper man vänta på att det ska torka, som vanlig roll-on.
    Jag har en kompis som inte alls tror på deo och har aldrig använt sån. Och svettas aldrig! Är dessa deos beroendeframkallande tro?!? :)

• ellli

Tänkte bara säga det att bl a Absolut Torr bara gör att man inte svettas just där man tar på den, men istället så svettas man mer på andra ställen på kroppen. Svett är ju liksom kroppens sätt att kyla ned sig och måste den det så kommer det alltid ut någonstans :)

• beverfia

Jag har hört att om man använder deodorant och liknande så "täpper man till" kroppens system, och svetten kommer istället ut på andra ställen - för ut ska det! Det är ju en reningssystem liksom.
    Nu vet jag inte hur mycket det stämmer, men det är kanske värt en tanke...?

Jag tycker för övrigt att deodoranter funkar olika bra beroende på vilken period man är inne i. En deo som funkat suveränt ett tag kan kännas helt värdelös tre månader senare.
    Degree och Fa är två "billighetsmärken" som funkat för mig. Rexona Crystal Clear är ju lite dyrare men också bra.

• anderssonskan

om man använder absolut torr någon dag före så kan man ta en med god lukt på bröllops dagen mest för lukten skull för svettas gör man inte.

• Elliegp

Jag har provat Absolut Torr flera gånger och det går bara inte. Hur torr huden än är så kliar det så mycket efter en stund att jag inte står ut och måste gå och tvätta bort den. Istället använder jag Biotherm "deodorant douceur" som är jättebra. Började använda denna för ca 5 år sedan när tidningen Amelia gav högsta betyg till den i ett test. Har också senare läst inlägg här där folk lovprisar den. Den kostar dock ca 120 spänn men för mig är det färt vartenda öre (det blir mäkta hett här på somrarna!). Den finns i roll on, stick och creme. Jag gillar sticket för det är minst kladdigt.
    Prova!

e

• Cassiopeija

CCS Torrstick (säljs på apoteket). Den finns både med och utan parfym.

• Jessi H

Även jag använder Biotherms deo, men i vanlig deo.form. Jag tycker den är toppen. Fräsch doft som onite blir "sliskig". Till bröllopet tänkte jag använda abslut torr och Helena Rubensteins deodorant Spa. Generellt sett måste jag säga att de dyrare deodoranterna funkor bättre för mig. Har varit igenom rexona, degree, dove och alla andra möjliga märken men jag gillar dem inte alls!

• MissN

Jag kan både rekomendera Cliniques och Lancomes roll-on deodoranter, tycker att de är överlägsna någon av de andra jag har provat. Har inte provat Biotherms än, men det ska jag definitivt göra nu!

Svar på tråden Bästa deodoranten