• EnGlad

    Ditt eller nån annans värsta bröllop

    Är bara nyfiken så här i planeringen på andras erfarenheter, Vad är det värsta/mest ej passande du/nån du känner har varit med om på ett bröllop. En jag känner hennes man somnade av fylla vid ca 8-halv 9-tiden på kvällen, e nog det värsta jag hört.

  • Svar på tråden Ditt eller nån annans värsta bröllop
  • SeCa

    alfrida 5/6-04

    Stackars dig! Låter inte kul, nu vet man vad man inte skall göra.

    Men kan inte låta bli att tycka synd om brudparet, låter inte roligt för deras del heller, de måste vara jätte besvikna...

    Även om man inte har råd med ett band så finns det ju andra sätt att lösa det på...

  • sinefa

    Heerrre guud! Jag hade skämts ihjäl om det hade varit mitt bröllop. Hade t.om tyckt att det var pinsamt att vara gäst där..

    Har inte varit på så många bröllop, men ett som jag var på för 4 år sen var väldigt lyckat. det enda kruxet var att de hade hyrt in nåt slags dansband som spelade tjohej-musik heela kvällen och INGEN av gästerna dansade. Bruden såg rätt besviken ut och försökte truga folk att dansa, men vem vill dansa tango (eller vad det är) en hel kväll.
    Det var en varm sommarkväll och alla gick ut och satte sig på den stora gräsmattan/altanen utanför själva lokalen.
    festen dog ut vid 23.30. Trist, så hade inte jag velat ha det på mitt bröllop.

    Så, en discjockey som spelar mycket varierad musik är nog ett plus, så alla kan känna igen sin syp av musik och dansa och vara glada. åtminstonne nån dans.

  • alfrida 5/6-04

    Ja, jag känner bruden !!!! Jag tror inte att brudparet förstod, ingen av gästerna var särskilt förvånade kan jag säga. Typiskt brudparet. De hade ingen toastmaster så det var en kille som tog på sig det ansvaret och han söp sig full för att klara kvällen. En av de roligaste sakerna var när brudens mamma än en gång fick åka iväg för att köpa toapapper då detta hade tagits slut. De flesta hade lämnat festen när vi hade gått och åkt raka vägen till Mc donalds.Om historien låter knäpp så går det inte ens beskriva hur det var att vara där.

  • liina

    Jag var på ett bröllop som kändes otroligt oplanerat...

    Gästerna fick stå utanför festlokalen och vänta på brudparet i ca 45 min utan att få något att dricka eller annat tilltugg. Detta var brupparets önskan (!) eftersom champagnen annars kunde ta slut!

    Många av släktingarna på bröllopsmiddagen var även involverade i serveringen/avdukningen från borden och missade en del tal eftersom de var ute i köket!!!

    Under vissa tal var endast hälften av bröllopsgästerna närvarande eftersom den andra hälften hade gått ut och rökt!!!

    Brudparets mammor gick inte bra ihop under kvällens gång och rök ihop efter middagen...

    /liina

  • emy

    Jag var på ett bröllop där det mesta fungerad bra, utom att gästerna var väldigt förtjusta i den fria baren och det var både slagsmål, otrohet och folk som spydde på gården innan 21.30. Brudparet var också kvar. Det är inte heller det enda bröllop jag varit på med fylla, salgsmål och otrohet.

  • Lill Anna  8/7-04

    Min kusin bröt benet en veckan innan han skulle gifta sig..
    På samma bröllop, som ägde rum i januari, var det 19 grader kallt ute och videokameran la av pga kylan så det finns inga bilder.
    Samma bröllop igen, bruden fick i sig något hon inte tålde och mådde inte särskillt bra efter middagen...

    Men men, nästa år firar de 10 års bröllopsdag och de har fått två underbara söner och lever lyckliga.. Men deras start som gifta kunde varit bättre.

  • guldskimmer

    Oj detta var kul läsning!!

    Jag vet bröllop där det var buffe och de första gästerna som tog märkte ju direkt att "detta räcker inte till alla" så alla gäster tog minimalt för att dryga ut maten (Jag tror att alla fick tillslut:-O)

    på ett annat bröllop var det en av gästern som satt finklädd och proper i kyrkan och så tittar hon ner och...märker att hon har glömt att byta skor, hon satt där med sina håliga hemma-tofflor

    På ett annat bröllop fick alla gäster sig ett gott skratt, när brudparet böjde knän vid altaret såg man två oranget lysande REA-lappar under brudgummens skor...!!!

  • Jenca

    När mina föräldrars grannar gifte sig för något år sen fick bruden problem med ryggen och var tvungen att ligga ner hela bröllopsfesten. Hon var sedan sjukskriven för ryggproblem och utbrändhet i ca två år efteråt.

  • Fru Westin

    Det värsta bröllop som jag har varit på var ett där en bekant till min man skulle gifta sig. Jag kände ingen annan än min man och blev förståss enligt etiketten placerad ifrån honom tillsammans med okända människor som jag inte hittade någon gemensam nämnare med.
    Maten var god men festen urtråkig!

    Jag avskyr tal, "snobbig högtidlighet" och fulla människor. Dessutom ogillar jag dans och påklistrad artighet. Hela festen var genomsyrad av allt detta!
    Jag höll ändå god min och försökte ha roligt.

Svar på tråden Ditt eller nån annans värsta bröllop