• aquababe

Svensexa i vaxjotrakten?

Har nagon tips pa svensexa aktiviteter i Vaxjo omradet?

• Svar på tråden Svensexa i vaxjotrakten?
  • snuffan

Bodaborg är en "fångarna på fortet" grej. Det kan vara kul...
    vad ska det vara för typ av svensexa?

• MillaUSA

Tack for svaret. Finns det nagon websida for bodaborgen? Svensexan ar for min amerikanska fastman och eftersom hans marskalker ar amerikaner har jag blivit ombedd att hora mig for lite grann... Min fastman ar INTE intresserad av strippklubb/strippa och sant. Han skulle nog foredra att gora nagot kul med sina amerikanska killkompisar, garna nagot som ar unikt for sverige.

• snuffan

De har www.bodaborg.se och det ligger i Sävsjö alltså lite utanför Växjö. Nått annat som skulle kunna vara roligt är att gå på en hyttsill. Jag har jobbat på ett glasbruk och på hyttsill äter man speciell mat som är tillagad i brännugnarna och så får man även prova på att blåsa glas. Det finns bland annat på Bergdala, Kosta.
    Paddla kanot kan man ju göra. Surströmmingsskiva ( om deras magar och luktsinne klarar det )
    Klurar på fler saker

• Glassmonster

Om ni gifter er på sommaren/hösten och din pojkvän skulle vilja uppleva den svenska naturen skulle jag föreslå en kanotpaddling ut till Gemla viltrestaurang. Det kanske inte blir en svensexa med stort hålligång utan mer en mysig kväll med grabbarna.

Man kan ju göra en heldag av det, vara på bodaborg på morgonen för att sedan åka in till Växjö och hitta på någonting där och avsluta dagen med paddling och en vildsvins- eller kräftmiddag i Gemla.
    www.gemlaviltrestaurang.com/

• MillaUSA

Vilken bra idee!
    Ska genast kolla med killarna vad de tycker om dessa forslag.

Svar på tråden Svensexa i vaxjotrakten?