• madddee

förgät-mig-ej

Nån mer än jag som ska ha förgätmigej i brudbuketten?? Det har alltid varit min favvoblomma!

Vad ska ni ha mer för blommor isåfall? Jag har själv tänkt att ha mörkröda gerbera till.

• Svar på tråden förgät-mig-ej
  • Olena

Jag har också bestämt mig för att ha förgät-mig-ej i min bukett .
    Grunden kommer dock vara en hårt bunden rund rosbukett med creme-färgade rosor och däremellan "för-gät-mig-ej"-blommor, som små blå stänk. Min florist sa att "för-gät-mig-ej"-blomman är väldigt tålig och kräver i princip inget vatten.

Mörkröda gerbera låter också fint!

• madddee

Vad kul att det inte bara är jag!!
    creme-färgade rosor låter ju superläckert!!

• Alyssa

Jag ska också ha förgätmigej. Fast jag ska ha det i en hårkrans (och kanske i buketten). Fast till mig har flera florister sagt att förgätmigej inte alls är tålig utan slokar snabbt...

• f.d. Svart brud

Förra året hade en BT-brud en jättesöt droppbukett med aprikosfärgade rosor och ljusblå förgätmigej.

• Zetiina

Under vilken tid blommar förgätmigej?

• tiniz

Jag skulle också vilja ha förgätmigej, Finns det nån som har några bilder på buketter med dem??
    Vore kul å se lite förslag!

• madddee

förgätmigej blommar i maj/juni och jag gifter mig i augusti.
    Min florist sa att det finns olika sorters förgätmigej, de som finns vilt i sverige slokar snabbt, men det finns de som är odlade och de är bättre. Dessvärre tror jag att han sa att man får typ beställa från holland eller nåt... Jag vet inte riktigt... Bara jag får mina förgätmigej

Jag skulle åxå gärna vilja se brudbuketter med förgätmigej, har aldrig sett det...

• Olena

Det är säkert så att odlade blommor är mer hållbara än vilda. Min egen erfarenhet av förgätmigej-blomman är att bladen blir "slappa" om de inte står i vatten, men själva blomman är fortfarande fin. Nu tror jag inte att någon brud låter sin bukett eller krans vara utan vatten en hel dag...

• madddee

Ja precis... de slokar gärna ganska fort...
    Vatten kommer nog finnas till hands ganska omgående efter att man har kommit fram till festen Då behöver man ju inte släpa på buketten hela tiden heller

• madddee

Ja precis... de slokar gärna ganska fort...
    Vatten kommer nog finnas till hands ganska omgående efter att man har kommit fram till festen Då behöver man ju inte släpa på buketten hela tiden heller

Svar på tråden förgät-mig-ej