• mrs taylor

Vilken resebyrå til Nya Zeeland/Australien?

Vi kommer att önska oss resepresentkort i bröllopspresent för vi planerar att åka till "Down under" i 4 veckor, vår drömresa sedan länge.

Frågan är vilken resebyrå man skall önska sig presentkorten från? Ticket är väl den jag framförallt tänker på men har de billigast flygbiljetter eller skall man hellre vända sig någon annanstans?

• Svar på tråden Vilken resebyrå til Nya Zeeland/Australien?
  • Miss W

Ticket!! De har de flesta resor, i Swanson katalogen har jag för mig att de har en rundresa till NyaZeeland och Australien. Annars har ju Ticket hur mångabolag att välja mellan som helst. Vi kommer att önska oss presentkort från Ticket.

Kram Miss W

• Miss W

Sen fanns det ännu ett resebolag Jambo tours tror jag som har en del om Australien, Nya Zeeland och söderhavet....

• Krich

Hejsan!

Min blivande är från Nya Zeeland så jag har flugit sträckan ett par gånger.

Thaiairways brukar ha de billigaste biljetterna om man flyger reguljärt. Nu vet jag inte hur mycket ni kommer att spendera men jag tycker researrangörerna lägger på lite väl mycket. En trippel-stopp biljett med Bangkok-Sydney-Auckland ska inte gå på mer än 11000-12000sek. Då kan man bestämma själv hur länge man vill vara på varje ställe.

Thai flyger hela sträckan med egna plan. SingaporeAirines samarbetar med Air NZ. Lufthansa sammarbetar också med Air NZ. Britishairways sammarbetar med Quantas.

Boka hotell kan man göra själv hemmifrån. Jag vet att det kan vara skönt (specillet på en smekmånad) att slippa boka själv. Men jag finner det helt enkelt inte acceptabelt att betala 250sek i förbetald taxi via resebyrån när det kostar 20sek att stoppa en själv på plats. Många hotell har dessutom gratis hämtning om man ber om det.

Jag bokar via sunjet.se de har varit jättetrevliga och superbra service. Billigt blev det också. Skriv och begär en offert eller ring.

Lycka till!

Vi kommer att åka till Rarotonga och NZ på kominerad bröllopsresa och familjeträff. Jag tänker boka via sunjet igen.

Kramiz
    //K

• MarcusH

Alla resebyråer säljer samma flygbiljetter, så servicen borde vara det viktigaste. Överväg en jordenrunt-biljett med British Airways/Qantas, bara några tusenlappar dyrare och ger dej möjlighet att stanna till i t.ex. Sydostasien och Sydamerika.

• Lady Lager

Hej alla medvetna BT besökare!
    Vi har också funderat på NZ som bröllopsresa....men först kring jultid är det någon som vet vad de har för väder där då?
    Vi är PADI nybörjare och vill antagligen både snorkla och dyka är det någon som har tips på fint ställe på NZ att åka till om man vill se fina fiskar? Vilken tid på året är bäst för sånt på NZ?

Är det någon som vet om det är dyrt eller billigt i NZ jämfört med sverige, boende (hotell/B&B), mat och sånt?

Nyfiken Lady Lager

• Littletiger

kolla in www.myplanet.se , de har resor både till Australien & Nya Zeeland och är duktiga och hjälpsamma.

• Lundabo

Instämmer helt med Littletiger om att du ska ta kontakt med MyPlanet. Vi har anlitat Vänföreningen (ingår numera i MyPlanet) båda gångerna vi har rest till Australien och varit mycket nöjda med allt.

• mrs taylor

Kan man köpa presentkort på MyPlanet?

• tama

Tyvärr vet jag inte om man kan köpa presentkort på My Planet. Det skulle inte förvåna mig dock. Ring och kolla...

Jag vill ändå rekomendera dem. Vi har bokat vår bröllopsresa till Australien av dem. Vi sa bara vad vi ville göra och hur länge vi ville vara borta så satte de ihop en jättebra resplan. Vi åker i februari 2005.

Vi reste med dem förra gången vi var i Australien också och vi är mycket nöjda med allt.

• Meddelande borttaget
Svar på tråden Vilken resebyrå til Nya Zeeland/Australien?