• Bröllopstokiig

Zakynthos

Vi funderar på bröllopsresa till Zakynthos, någon som vet om det passar?

• Svar på tråden Zakynthos
  • Bröllopstokiig

JAg var där med ett gäng kompisar för tre sommrar sedan.Vi åkte till den största orten, ej Zakynthos stad...vad den nu hette, där är det mest RÖJ ! Och absolut inget att rekommendera för en bröllopsresa. Men jag vet att det fanns andra ställen man kunde åka till, min blivande svägerska var där ifjol. kommer ej ihåg namnet på staden. De var jättenöjda, men då bodde de långt utanför staden. Hör med säljaren och titta i katalogerna. Annars rekommenderar jag Skiathos- som jag tycktea var mycket mysigare och inte så livlig traffik.
    Lycka till!

• Bröllopstokiig

Vi har bokat Zakynthos på vår bröllopsresa. Vi åker med Apollo och bor i den stad de rekommenderar för barnfamiljer (Argassi eller något sådant) för den verkar mycket lugnare. Kommer bo på ett hotell direkt vid stranden i utkanten av centrum. Verkar väldigt vackra stränder där.

• Bröllopstokiig

Vi ska åka till Zakyntos i juli på bröllopsresa. Dels för att den rekommenderas(som bröllopsresa) av både Ving & Apollo då jag har varit i kontakt med dem. Det finns naturligtvis fler resebutiker men de är dem jag brukar åka mest med på utlandsresor inom Europa. Ving rekommenderade även Sorrento i Italien men det var ett mycket dyrare alternativ för oss. Jag har dessutom hört positiva kommentarer om Zakyntos av människor som varit där.

Vi ska åka med Apollo och har valt ett av de ställen på ön där det inte bara är en massa ungdomar. Detta pga att vi både ville ha det mysigt samt ett visst nattliv dvs vi ville inte åka till nått riktigt håll-i-gång ställe.

Zakyntos ligger i den Joniska ö-gruppen. Där är det oftast en hög luftfuktighet som gör att öarna brukar vara bland de grönaste i Grekland. Stränderna skall tydligen vara fina och på en del stränder brukar det tydligen finnas havssköldpaddor som kommer upp på nätterna för att lägga sina ägg.

Mia

• Bröllopstokiig

Argassi är en fin ort! Vi åkte förbi där och tittade lite. Det finns fera trrevliga utflykter mankan göra på Zakynthos. Jag rekommenderar att hyra bil en dag eller två och köra runt på ön, den är ju inte såå stor men har mycket mysiga vyer...och ÄR mycket grön!

• Bröllopstokiig

Jag oh en tjejkompis var där för 6 år sedan - vi hade väntat oss mer röj för det var vad alla sa att det skulle vara där...men vi sa att det var en perfekt par-ö! Massvis med kära människor var där, hand i hand...och så vi då - 2 partytjejer! Så kändes det iaf!

• Bröllopstokiig

Jag och min blivande var i Argassi på Zakynthos i höstas.
    Vi hade hört jättemycket om hur fin och mysig ö det var. Jag kan nog inte rekommendera det. I och för sig är jag ingen Grekland älskare.

Tyckte att det var väldigt smutsigt. Dessutom är stranden i Argassi under all kritik. Vi åkte buss i 20 minuter för att komma till en fin strand.

Lycka till med bokandet av bröllopsresa!!
    Smaken är ju som baken...

• Bröllopstokiig

Jag och min blivande var där i juni förra året, och blev nog lite besvikna! Jag har varit på många öar i Grekland och älskar verkligen landet, men Zakynthos var inget speciellt. Det finns nästan inget att se, inga bergsbyar t ex. Jag kan inte heller rekommendera er att åka dit. Det finns många öar med mycket mer genuin charm. Men som Heléne skrev: smaken är som baken!

• Bröllopstokiig

Var där för tre år sedan och kan heller inte rekommendera ön. Har precis som Lali varit runt mycket i grekiska övärlden och vill man ha det lugnt och "paranpassat" tycker jag att ni ska åka till Amorgos eller Folegandros. Två helt underbara öar dit solstolsuthyrare inte har hittat och därmed inte heller fulla turister.

• Bröllopstokiig

Var på Zakynthos för två år sedan. Tyckte det var en helt okey ö, med bra stränder där vi var (Laganas). Hade dock inte velat åka dit på bröllopsresa. Hellre Skiathos i så fall.

• Bröllopstokiig

Var där i höstas. Ön var mysig tyckte vi. Vi var på Laganas (håll-i-gång-staden)..men så jäkla mkt håll igång var där inte så det störde...roligt osså med lite disco även om det är en resa med sin pojkvän (tycker jag).
    Något vi tyckte var jättefint var när vi tog båtfärden "Smugglers wreck"..otroligt vackert. Man åker runt hela ön och stannar vid 2 tillfälle och badar i det blå-gröna vattnet.
    Argassi som ska vara den lugna staden hade väl ingen strand så nära...eller? Vi bara åkte igenom Argassi och vi kunde inte se att där fanns någon strand. Men det fanns på Laganas..även om man hittade mkt mysigare stränder om man tog en moppe och körde en sväng.
    Jag skulle valt Laganas om jag skulle åkt dit igen...

• Bröllopstokiig

Jag var på där förra sommaren och jag tycker det var helt underbart!
    Grekland är det bästa.
    Jag har varit på många öar, men det här var otroligt vacker.
    När det gäller stränder, så gäller det att leta.
    Vi hyrde moppe och hittade de mest fantastiska ställen!
    En som heter Porto Roma, där hade vi stället för oss själva. En annat som heter Banana Beach, stor sandstrand med en strand bar.

• Bröllopstokiig

Hej!
    vi har tänkt oss att åka dit, det verkar vara en fin ö. Men vi tror mest på att hyra en moppe som Anna skrev här och leta efter sin favorit strand :). Vi ska åka med Apollo vi har hittat ett mysigt hotell "Australia" som verkar passa oss. Tyvärr hade de inte så många 4 stjärniga hotell att välja på men som sagt detta hotellet verkar helt ok.
    Lycka till mé resan!!
    Richard & Marre

• Bröllopstokiig

Kul att så måga svarat på mitt inlägg, vi har bestämmt oss för en lägenhet i Argassi, hoppas att detta blir bra, restiderna var perfekta för oss som har med oss vår knappt 2åriga son!!!

• Bröllopstokiig

Jiippi för Zakyntos jag var där 95 helt suväränt! Bodde precis på stranden i Laganas!
    Oj vad det var underbart!
    Kan verkligen rekommendera det!

• Bröllopstokiig

Hej jag och tre tjej kompisar ska åka dit men vi vill ha håll i gång är det lite eller mycket???????????????

• Bröllopstokiig

Vi var där på bröllopsresa i juni förra året. I Argassi då, den lugnare orten. Laganas har finare stränder och mer röj. Håller med om att stränderna i Argassi är tråkiga, lite halvstenig botten och ingen strand att tala om, det var liksom hotellgräsmatta - hav, och inget däremellan. Men bada gick ju, pool fanns där, och många restauranger med god mat.
    Vi hyrde moppe två dagar och for runt och fann att det fanns massor av vackra sandstränder, en del helt ostörda av turism, men då behövde man åka en bit. Deras dagskryssningar runt ön var trevliga, och gav mycket fröjd för ögat, men lite småluriga - de lovar mer än de ger i form av badstopp, och skyller på dåligt väder även när det är strålande sol och vindstilla.
    Det fanns inte mycket att se utöver dessa rundturer. Historia såg man inte mycket av, mest torrt land och halvbyggda hus (de bygger inte gärna färdigt sina hus av skattetekniska skäl visade det sig!) som gav en känsla av renoveringsobjekt över hela ön. Men ärligt talat tyckte jag att det var en mycket trevlig semester ändå. Vi fick solat, vilat och badat, ätit gott, kollat på havssköldpaddor och druckit longdrinks på kryssning. Mer kräver jag inte.
    Jag ångrar alltså inte att vi var där, men skulle åka någon annan stans nästa gång tror jag.

• Bröllopstokiig

Hejsan, jag och min pojkvän funderar på att ta en sista minuten till zakyntos i sommar!
    Vi har har hört mycket positivt om ön men och också en del negattivt. Vi vill ha fina sandstränder och lite håll-i-gång! Hoppas vi kan få lite av de där!!

Vi var i rethymnon två veckor förra sommaren och det var kalas!! Men önskar att det fortfarande fanns 10-dagars resor!!! Vi hade dock det jättebra där, bodde på fint hotell och åt god mat och partade en del!!

Lycka till ni andra som ska ut och resa i sommar!!

Svar på tråden Zakynthos