• Femman

Sex utan skydd, hur gör ni?

Efter snart nio år av p-pillerknaprande har jag (i samförstånd med min sambo)valt att sluta med detta. Jag vill att min kropp skall "blir fri" från östrogen och andra hormoner.

Har dock inte tänkt skaffa barn riktigt än, kanske om ett år om man nu är välsignad med den möjligheten ;)

Nu undrar jag om det är fler än jag som valt att göra såhär? Använder ni kondom eller kör ni avbrutet? Det var länge sedan vi använde kondom och är lite orolig över att det skall känns som att "äta kola med pappret på".

Snäll skriv gärna och berätta. Må så gott!

• Svar på tråden Sex utan skydd, hur gör ni?
  • Dea

Kondom. Har dock aldrig haft sex utan, så vi vet inte om det är nån skillnad.

• maskros

Femman vill du inte bli gravid använd skydd. Kondom är ett bra och enkelt använda. Säker period är inte att lita på blev själv gravid dagen efter avslutad mens. Men i mitt fall gjorde det inget.

• Femman

Det gör inget om jag skulle bli gravid egentligen, det är bara det att jag om ett par månader är klar med min examen och skall börja jobba. Behöver jobba ihop föräldrarpenningen först.

Har precis varit och köpt kådisar...det var länge sedan och skall faktiskt bli lite spännande att använda. Blir det barn innan dess klarar vi det ekonomiskt (dock lite skralt) och det är varm välkommet.

E bara nyfiken på hur "alla andra" gör ;0

• odin

Vi har också kondom och det fungerar utmärkt. Visst tog det ett tag att få in snisten men nu är det lika invant att sätta på den som att ta av kläderna. Vill inte äta hormoner mer och vi mår båda bra av detta. Skulle aldrig köra utan skydd men vi vill inte ha barn på några år heller.

• StorTiger

Samma sak här, slutat med piller för nästan ett år sen. Tanken var att vi skulle använda kondom, men gillar det inte så då kan det lika bra va...

Men har stenkoll på min regelbundna cykel, så det blir avbrutet...

• Electric Lady

Nyfiken gul: "Jag kör med kondom ganska regelbundet och känner inget alls, inte min sambo heller" Då är det dags att byta till en tunnare

• Idun

Vi "kör" med avbrutet när jag är i ägglossningsperioder och annars helt utan skydd. Det har funkat bra sen jag slutade med p-pillerna för mer än 3 år sedan. Men vi känner också att ett barn är välkommet om det skulle bli så. Annars är det lite väl riskfyllt.

• Johanna = en lat kock

hihi - jag tror santa fe har skrivit lite fel... ;)
    annars blir det väldigt många ungar för steriliserade personer :D

(inget illa ment kunde itne låta bli bara)

• Dea

Kanske borde sätta in ett O före säkerheten.... i Santa Fes inlägg.

Visst är det så att siffran anger risken att bli med barn trots använt skydd?
    Det gör siffrorna lite rimligare. Det är lätt att missa en negation...

• Johanna = en lat kock

Jo det var det hon menade men det var såååå härligt att får ett gott skratt :D det kan man aldrig få för många av ;)

tack Santa Fe :)

• Santa Fe

Ooops, så fel det kan bli. Sorry, men det blev visst lite miss med siffrorna där.

Men bra med alla smarta och uppmärksamma BT-läsare som noterar och förstår ändå

• Romantikern

Har tänkt samma tanke, att kroppen skulle få en chans att återhämta sig efter alla år av piller... Köpte kondomer och det blev som ett nytt litet inslag i vårt sexliv i och med att vi aldrig använt det tillsammans förut. Testade runt med en massa sorter men måste tillstå att det är faktiskt lite som att äta kola med pappret på...mycket trevligare utan... Så 1,5 månad efter att ha slutat med piller och något enstaka oskyddat samlag så sitter jag här med graviditets symptom och det känns helt underbart!!!!!!! Vi var helt överens om att vi skulle skaffa barn även om vi kanske hade tänkt vänta en månad eller två innan vi "försökte" på riktigt... å så blev det med det. Har hört att en del kan få kämpa länge för att bli gravida så detta känns på sätt och vis som en välsingnelse! Lycklig!

• Fii

Vi kör med kondom, men också rätt ofta med sex som inte kräver skydd. Man måste ju inte ha snopp-penetration varje gång - det tycker till och med jag blir lite trist. Fram för allt det andra sexet!

Svar på tråden Sex utan skydd, hur gör ni?