• Bonadea

Är det ok att ta lån för sitt bröllop?

Tänkte bara kolla med er vad ni tycker...

* Är det ok att ta banklån för att finansiera bröllopet?

* Har ni gjort det?

* Och isåfall hur mkt har ert bröllop gått på totalt? Eller kommer gå på....

• Svar på tråden Är det ok att ta lån för sitt bröllop?
  • Bonadea

Vi har också tänkt som så - man gifter sig bara en gång - vi vill ha de saker vi har kollat ut nu och det blev lite dyrare än vi tänkt oss från första början. Nu har vi dock koll på hur mkt det blir och vi tänker ta lån för att klara det ekonomiskt. Helt och hållet vårt beslut. Vi tar ej hjälp från våra familjer eller nåt sånt. Vi vill också ha en perfekt dag och vad vi anser är perfekt kostar tyvärr en del. Lite för mkt för att vi ska ha hunnit spara ihop det på kort tid. Vi vill också göra en resa som kostar 57 000 kr och det är verkligen inte nåt vi tänker ändra på för att vi inte har de pengarna just nu. Sen får folk tycka vad de vill. Det är ändå vårt beslut. Huvudsaken är att vi får den dag vi vill ha och den resan vi drömt om! :)

• Bonadea

Brullan:
    Jag håller helt med dig! Vi vill ha bröllopet på ett speciellt sätt och tyvärr har det dykt upp en del andra kostnader som vi fått betala. ALDRIG att jag skulle låna av mamma eller pappa eller nån annan i familjen!

Att ta lån ska ju självklart vara genomtänkt och man ska ju ha kollat upp att man har råd att betala tillbaks på det sen. Förresten behöver inte ett lån betyda att man betalar av på det i 10-20-30 år. Det är ganska snabbt avklarat...

Det är väl en sak om man planerat bröllopet jätte länge och har sparat undan pengar och man har ett litet bröllop som kanske kostar max 20 000 kr. Men ett sånt ville inte vi ha!

Bara för att vårt kostar mer betyder inte att det är lyxigt på något sätt och vis. Inte alls, nästan tvärtom! Vi har ju inte ens nån fest :D Min klänning kostar 3000 kr! Lokalen 700 kr för tre dar!!!!!! Maten fixar en bekant för 70 pers går det åt ca 6000 kr.

Jag tror detta är en fråga man ej kan svara ja el nej på om man inte riktigt varit i den situationen.... :)

• Bonadea

Precis... man får ju tänka på att folk faktiskt har olika förutsättningar. För vissa är 50 000 en struntsumma för andra är det hur mkt pengar som helst!!!! Tycker inte man ska döma andra för hur de väljer att göra! Absolut inte!

• Bonadea

Som jag sagt tidigare - tycker jag fortfarande att det är helt och hållet upp till var och en!! :)

Svar på tråden Är det ok att ta lån för sitt bröllop?