• brullan

Är det ok att ta lån för sitt bröllop?

Jag har sagt det här förr.
    Vårat bröllop bli ringet stort men det överskrider våran ekonomi rätt rejält speciellt då man har hus, bilar, tre barn osv som kostar.
    Vi får en viss del till hjälp av våra föräldrar men om inte det räcker och om våra pengar inte räcker så kommer vi att låna i banken.
    jag struntar helt och blankt i vad andra tycker, detta är ngt mellan min gubbe o mig och vi vill ha en fulländad dag samt en liten resa.
    Tänk dig noga för om du tycker det är värt det men om det känns viktigt att ha med vissa saker så ska du satsa på det.
    Man gifter sig bara en gång.

Brullan

• brullan

Men om man nu vill imponera, ha lyxigt och exklusivt. Få unna sig en underbar dag som VI vill ha det och inte köra på ett lågbudget om man inte vill. Om man dessutom vill gifta sig NU och inte hinner spara så mycket så varför inte???

Det behöver inte röra sig om enorma kostnader, en 10-20 tusen gör mycket men inte ett så jättestort hål i ekonomin.
    Sen tycker jag att om jag lånar pengar så är de ju mina för tillfället och om jag betalar med dom eller med min lön spelar väl ingen roll.
    Jag kommer nog att låna en liten summa för att få till det där som fattas och gör dagen fulländad, det är det värt.

Kram på dig Bonadea/// Brullan

• brullan

Men om man har en riktigt underbar dag som blev precis som man ville det då kanske ett lån på 10-20 tusen känns som att det var värt det och den summan kan man betala tillbaka på ett år eller två,,,,,

Svar på tråden Är det ok att ta lån för sitt bröllop?